Kom igen vintern - jag är redo!

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Pellabella
Entusiast!

Kom igen vintern - jag är redo!

Inlägg av Pellabella »

Ha ha ja det är tur man får vara glad ibland. :D (Hoppas det nu bara håller i sig)

Har haft en del strul nu med två sorters larm dvs antingen "övertryck i brännkammaren" inför uppstarten samt att den lägger av mitt i programmet.

Åtgärder: Först en massa justeringar hit och dit med doseringar, dragbegränsaren och turbulatorerna som inte hjälpte ett smack.

Sedan kollade jag skruven (ack denna lilla jävla viktiga skruv!) som håller tändelementet nere. Den ska ju sitta fastlöddad i översta skyddsplåten på tändelementet men den hade lossnat.

Så det fanns inget som höll nere tändelementet - det reste sig och lyfte rostret. Fixade det genom att låta skruven gå i uppifrån på plåten och det håller får jag hoppas.

Sedan gjorde jag något som jag inte gjort en enda gång på alla år vi haft brännaren :oops: - tog loss hela fläkten och rengjorde fläktbladen noga.

Dessutom har jag köpt ett mycket tjockare och tåligare roster på Blocket som är 2,5 mm tjockt! Skitfint är det!

Nu har brännaren gått helt perfekt sedan tidigt i morse och jag börjar se ljuset i tunneln......... :D
Värmebaronen Joker med Viking Bio -03
1,5 m plåtskruv
Mafa Miniförråd
1,5 plans villa på knappt 100 km2
Skriv svar