Mina pelletserfarenheter, för vad de är värda

Skriv svar
Torben
Ungskog

Mina pelletserfarenheter, för vad de är värda

Inlägg av Torben »

Rättat 2010-05-28: Jag hade skrivit fel, 'Demag' heter ju Derome :oops:

Hej

Jag har sedan 2005 kört en del olika pellets (småsäck); här kommer mina erfarenheter för alla att ta del av:

Började med [b]Maxam[/b] pellets i ett par år, för att installatören rekommenderade det. Tröttnade efter ett antal stopp pga. hela, torkade grodor (!!) i pelletsen som la sig i skruven.

Därpå [b]Agrol[/b] ett tag, kändes som det var en del spån annars OK.

Så blev det en enkelt sändning (4pall) [b]Derome[/b]. De var bra, lite hårdare så det gick ner pellets till längre tid i förrådet :-D

Sen blev det plötsligt bråttom och jag hittade inte telefonnumret till Demagleverantören, så senast blev det en sändning [b]Naturkraft[/b]. Inget bra! De bildar tjocka slaggkakor på rostret som för övrigt är bränd helt sönder efter bara ett halvår (Inkl. årets tuffa vinter)

Nu testar jag en omgång Deromar igen, får vi se om de håller måttet.
Senast redigerad av Torben den fre 28 maj, 2010 20:08, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------
Panna:Värmebaronen Star
Brännare: Viking Bio
Pellets i småsäck, Agrol
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Jag måste säga att jag har aldrig blivit missnöjd, jag har testat med Neova, Rindi, OKQ8 och Derome och alla hur funkat klockrent, visst är det mera spån i en del men jag har aldrig haft några som helst driftproblem beroende på pelletsfabrikat.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Stefan74
Ungskog

Inlägg av Stefan74 »

Vad är Demag för märke??
Värmebaronen Joker / Ecotec A3 / Externförråd 4m3.
Skriv svar