Skillnad på ljus och mörk pellets?
Skillnad på ljus och mörk pellets?
Jag brukar köpa bulk neova pellets men köper även lite agrol pellets på säck ibland. Men agrol pelletsen är bra mycket mörkare i färgen, betyder det att det är mer bark i då? Är det bättre eller sämre?
Daniel
Daniel
Oavsett färgen är det INGEN bark i!
Färgen beror på tillverkningstemperaturen, tryck under pressningen, träslag osv. men i träpellets är det ALDRIG bark i om inte det är en blandpellets där det anges att det är trä & bark!
Färgen beror på tillverkningstemperaturen, tryck under pressningen, träslag osv. men i träpellets är det ALDRIG bark i om inte det är en blandpellets där det anges att det är trä & bark!
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Det kunde väl vara ok om ****** åtminstone gjort ett vettigt inlägg någon enstaka gång ibland.
Edit: Språkvårdande åtgärder. Roli moderator
Edit: Språkvårdande åtgärder. Roli moderator
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
OT: Svårt att göra när befogenheter saknas..........
Endast admin kan göra detta.
Endast admin kan göra detta.

Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
-
- Energiprofet!
Vore bra att ha ett medlemsregister som var aktuellt om man skall tänka sig någon form av samverkan framöver. Kan man inte lägga en gräns att har man inte varit inloggad på ett år ja då är man inte aktiv och kan stryckas?
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
Forumet och befogenheter har diskuterats på annan plats här på forumet utan resultat. Vi stjäl inte denna tråd till en diskusion om detta tycker jag.
Effecta 220C +Ulma 2000, mellanförråd och ett bulkförråd på ca 4 ton.
Huset byggt 1966 med 90kvm boyta +60kvm uppvärmd källare, orginal 2-glas...
Jag är bara en helt vanlig användare...
Huset byggt 1966 med 90kvm boyta +60kvm uppvärmd källare, orginal 2-glas...
Jag är bara en helt vanlig användare...
Absolut Danne tror jag med!!
Sen om spånet är väldigt fuktigt och måste torkas har STOR betydelse (Hört från pelletillverkare..
..
Mvh
Sen om spånet är väldigt fuktigt och måste torkas har STOR betydelse (Hört från pelletillverkare..

Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers