Rör

Skriv svar
Schpermis
Fröträd

Rör

Inlägg av Schpermis »

För något år sedan hittade jag och en polare ett svart rör i ett ganska mjukt plastmaterial som vi hade jäkligt roligt med.
Det var ca 12cm i diameter utvändigt och hade en godstjocklek på ca 10-15mm.
Någon som har en gissning på vad man använder såna rör till och var man kan få fatt i en liten stump (ca 4m)?
Pelletseldare sedan hösten 2008 (endast vintereldare)
Econom med 500l ack
Lättbetongkåk från 1952, 105(uppvärmt)+175 kvm, orginal tvåglasfönster, dåliga dörrar och oisolerad vind under orginal tegelpannor.
Danne031
Lärjunge!

Inlägg av Danne031 »

Låter som rörläggargrejer, det används säkert till flera saker men bl.a. vid stora bergvärmeanläggningar.
CTC 265B -75, PellX P21 -09, 750l ack-tank, solpaneler
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt.
Mitt lilla projekt
Schpermis
Fröträd

Inlägg av Schpermis »

Mycket möjligt. Efter lite funderande nu ikväll kom polarn på att rören måste ha varit en större variant av de grova slangar som de lägger drar ut till hagarna på somrarna för vatten till djuren.
Gissar att såna slangar/rör i den dimensionen som jag är ute efter är svindyra? Vi byggde pulkor av den stumpen som vi hittade och åkte med dem i en liten skidbacke. Fruktansvärt bra glid!! Gick fort så in i h-e! :D
Pelletseldare sedan hösten 2008 (endast vintereldare)
Econom med 500l ack
Lättbetongkåk från 1952, 105(uppvärmt)+175 kvm, orginal tvåglasfönster, dåliga dörrar och oisolerad vind under orginal tegelpannor.
Skriv svar