Nyinstallation/pris
Nyinstallation/pris
Hej, fick min offert idag om 1st Ecotec A4,7meter matarskruv,svängarm,monteringsprylar och thermomatic cbj, och montering+inställning.
Detta skulle kosta 35.000:-
Är detta ett bra pris eller är det dyrt?
Mvh Chrille
Detta skulle kosta 35.000:-
Är detta ett bra pris eller är det dyrt?
Mvh Chrille
fick själv ett pris på en ecotec a4 för 26000:- kort skruv monterat o klart.
tyckte detta var lite väl dyrt så de fick bli en thermia bequem 15D
istället för
ca 23500:- monterat o klart.
tänk diock på att dom flesta här som har brännare köpte den antagligen innan den 10% prishöjningen i början av året.
tyckte detta var lite väl dyrt så de fick bli en thermia bequem 15D

ca 23500:- monterat o klart.
tänk diock på att dom flesta här som har brännare köpte den antagligen innan den 10% prishöjningen i början av året.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden

-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
För detta köpte jag en tigersåg på rusta för 295:- + 5 blad 100:-..chrille skrev:han skall ta bort oljetanken oxå, glömde det.med sanering skulle det enbart kosta 3500:- för tank,detta är med i priset.
Chrille

4 timmar så va tanken ner kapad o lastad på släp o tigersågen har jag haft nytta av flera gånger efter tank sågningen..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
En annan fråga om Ecotec A4'an
Läste i en annan tråd att Ecotec'en inte skall fungera i en CTC 1100 för att det är för långt från lågan till eldstadstaket.
Nu undrar jag om det kan vara likadant i en CTC 267b från 1973.
Enligt installatören så skall det gå men jag undrar om jag int ändå måste ha en brännare med framåtlåga? eller funkar det?
Mvh Chrille
Läste i en annan tråd att Ecotec'en inte skall fungera i en CTC 1100 för att det är för långt från lågan till eldstadstaket.
Nu undrar jag om det kan vara likadant i en CTC 267b från 1973.
Enligt installatören så skall det gå men jag undrar om jag int ändå måste ha en brännare med framåtlåga? eller funkar det?
Mvh Chrille
Hej
35000:- för hela installationen låter OK tycker jag.
(Jag skulle nog ligga ca en tusenlapp under)
Allt beror ju på hur mycket man vill göra själv.
Att såga bort tanken och installera en thermomatic kan man ju fixa själv om man vill och har tid.
Med tanke på CTC 1100 så är det för LÅGT till taket för en uppåtbrinnande brännare.
Jag är lite osäker på hur 267'an ser ut, men det skall gå bra.
Det funkar iallafall bra i CTC171 och CTC 265.
Man skall ha minst 12 cm fritt utrymme ovanför brännkoppen. Jag vill minnas att det skall vara minst 32cm mellan "taket"
i förbränningsutrymmet och nedre kanten på luckan där brännaren skall monteras.
//MatsH
35000:- för hela installationen låter OK tycker jag.
(Jag skulle nog ligga ca en tusenlapp under)
Allt beror ju på hur mycket man vill göra själv.
Att såga bort tanken och installera en thermomatic kan man ju fixa själv om man vill och har tid.
Med tanke på CTC 1100 så är det för LÅGT till taket för en uppåtbrinnande brännare.
Jag är lite osäker på hur 267'an ser ut, men det skall gå bra.
Det funkar iallafall bra i CTC171 och CTC 265.
Man skall ha minst 12 cm fritt utrymme ovanför brännkoppen. Jag vill minnas att det skall vara minst 32cm mellan "taket"
i förbränningsutrymmet och nedre kanten på luckan där brännaren skall monteras.
//MatsH
EcoNom Pelletspanna från EcoTec
-
- Fröträd
Fick pris idag på en A4 med montageplåt, gångjärn samt besök med intrimning på 25000:- verkar ligga lite högt men jag tar nog det, Ser ut att vara en bra brännare. Jag har bara hört gott om Ecotec av de runt omkring som har tidigare modeller.
Har haft en Ecotec A4 i en Euronom A25F, Bytt till FJÄRRVÄRME = Såååå bekvämt, saknar surret från brännaren dock, men gott att slippa sotaren. Fast det är ju klart, jag eldar ju fortfarande pellets på jobbet... och flis och olja och gas.
-
- Fröträd
Hej MatsH!
Monteringen ville säljaren inte kännas vid, men elektrisk inkoppling och rökgasmätning gjorde han gärna.
Synd bara att Ecotec inte skickar med installationsanvisning till brännarna, det skulle göra livet lite enklare, tur att man är tekniskt sinnad. Inte ett ord om anpassning av pannluckan till montageplåten i bruksanvisningen...Dåligt då det finns en begmarknad även för dessa brännare.
Finns det någon på detta forum som har installationsbeskrivning till A4:an säg då till.
Monteringen ville säljaren inte kännas vid, men elektrisk inkoppling och rökgasmätning gjorde han gärna.
Synd bara att Ecotec inte skickar med installationsanvisning till brännarna, det skulle göra livet lite enklare, tur att man är tekniskt sinnad. Inte ett ord om anpassning av pannluckan till montageplåten i bruksanvisningen...Dåligt då det finns en begmarknad även för dessa brännare.
Finns det någon på detta forum som har installationsbeskrivning till A4:an säg då till.
Har haft en Ecotec A4 i en Euronom A25F, Bytt till FJÄRRVÄRME = Såååå bekvämt, saknar surret från brännaren dock, men gott att slippa sotaren. Fast det är ju klart, jag eldar ju fortfarande pellets på jobbet... och flis och olja och gas.