Tjingeling!
Tänkte höra om någon köper pellets från Beijer bygg och vad det är för kvalitet på den pelletsen. Såg att dom här hade 2590kr per pall fritt hemkört om man beställde två.
Det är allt bra dyrt för den pelletsen nu!
Pellexbrännare modell ny.
Panna: Nibe city 13. (Den gamla pannjäveln samt varmvattenberedaren är ett minne blott!)
Varför gynna dyra återförsäljare/producenter?
Stora Enso tar 2320:-/pall vid köp av 2. De verkar vara på gång att öppna för försäljning igen efter deras haveri på pelletsfabrik.
StoraEnso levererar ju fortfarande inte över hela landet...
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Det tycker jag verkar konstigt. Jag får då till att Skepplanda ligger inom det område som det själva säger, enligt kartan i tråden under erbjudande, att de levererar till.
Moderator Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Men va fasen då! Då får jag prova igen. Eller var hela reggningen nere kanske?
Nej: postnummer 44692 Vi kan inte leverera i ditt område just nu.
Men som du säger så är det ju med på kartan...märkligt.
Edit: Undvik att använda "citera" knappen när det svaras direkt under ett inlägg. Forumet blir mer lättläst om vi undviker detta. Citering borttagen. / Roli moderator
Pellexbrännare modell ny.
Panna: Nibe city 13. (Den gamla pannjäveln samt varmvattenberedaren är ett minne blott!)
Stora Enso anger att de inte kan leverera till något postnummer just nu. De kunde leverera till mitt postnummer fram tills de slutade sälja pga haveriet men nu säger siten nix.
Så, så fort de öppnar webshoppen igen ska det nog gå fint.
Testa att regga dig med att enbart fylla i den första adressen de ber om.
Tror det är faktura? Skippa leveransadress, eller om det var tvärtom.. då kommer du få mail när dom levererar till dig.
CTC 265B -75, PellX P21 -09, 750l ack-tank, solpaneler
Hus från -54, ca 120+80+40kvm uppvärmd yta
Elektrikare, nybliven husägare och vansinningt okunnig om vattenburet i allmänt. Mitt lilla projekt
Fick nyligen levererat från Stora Enso (postnummer 740 10) I morse fyllde jag förrådet för första gången med den, så under helgen kommer den att matas till brännaren.
Eftersom jag är statistikfreak så fyllde jag de första säckarna via ett såll som tar bort all finfraktion och resultatet är suveränt.
SE- 20g bortsållat/säck
Rindi från Byggmax- 80g bortsållat/säck.
Pelletsen ljus, hård, lite kortare än Rindi och Neova men väldigt jämn och konsekvent längd.
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)