Det ryker in!

Thorsson
Gallringsobjekt

Inlägg av Thorsson »

Nu har det varit hemma en gubbe och kollat igenom allt och det enda som han kunde hitta var att han tyckte att luftspalterna i brännarkoppen var igensatta på ovansidan och att det skulle gör att lågan blev för hög.

Detta skulle tydligen kunna resultera i mina fina problem.

Han har rensat dem och röken har tydligen skiftat färg ut ur skorstenen till en vitare färg.

Jag får väl se när jag kommer hem :wink:

Kommentaren till att cirkulationspumpen gnäller var dock att sänka hastigheten och att 'så är det'...
Det är ju iof off topic, men skall inte cirk.-pumpar hålla bättre än ett år? Eller slits lagret extra mycket om det går ut väldigt varmt vatten?
- Effecta 200C med Thermia Bequem 20D
- 650l Specialbyggd Effectatank
- Laddomat 10 + Shuntstyrning med innegivare
- Bulkförråd 8m³ med Pellvac vakuumtransport med litet mellanförråd innan brännaren.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Hoppas du blir hjälpt med brännaren nu ;)

En cirk.pump ska hålla mycket längre än 1 år (snarare 20 år) o den ska då klara 95° kontinuerligt
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Thorsson
Gallringsobjekt

Inlägg av Thorsson »

Det var lite så jag också tyckte att det borde vara...

Och den borde inte heller börja låta som en skev gammal cykel på grund av det, eller hur?
- Effecta 200C med Thermia Bequem 20D
- 650l Specialbyggd Effectatank
- Laddomat 10 + Shuntstyrning med innegivare
- Bulkförråd 8m³ med Pellvac vakuumtransport med litet mellanförråd innan brännaren.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Nä den ska man inte höra annat än om man kör på högsta hastighet el sätta en skruvmejsel på pumpen o mot örat
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar