Lysdioder NH
Lysdioder NH
Hej är det någon som har en ide vad som kan vara fel på min NH-brännare, gjorde den dagliga tillsynen och såg då att både den gula och röda dioden lyste samtidigt. Har provat att bryta strömmen och startat om men utan resultat, visserligen så går den som den ska men något är ju tokigt. Tacksam för ideer.
Vedolux 37 2st 750 l tankar var av den ena med 120 l vvb, laddomat 21-60, 300 l tryckexpansion, Vexve am20-w shuntautomatik, 5,5m stål-skorsten 168mm dia. Byggnad 1,5 plan 150m² + 35m² garage byggår -82.
Nu är det den RÖDA och gröna samtidig och den ska visa problemorsaken.
Om den fungerar som den ska kan det vara att 6t pellets har runnit igenom och den behöver service helt enkelt.
Det kan även bero på att temperaturen i fallröret är för hög för normal drift men inte hög nog att stänga ner brännaren.
Om den fungerar som den ska kan det vara att 6t pellets har runnit igenom och den behöver service helt enkelt.
Det kan även bero på att temperaturen i fallröret är för hög för normal drift men inte hög nog att stänga ner brännaren.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Helt rätt Icecap, det var nog jag som såg lite fel på dom små rackarns lysdioderna det är grön & röd som lyser & den har passerat 6 ton pellets, frågan är hur jag släcker den röda. Det står inget i instruktionsboken om detta inte i cervicemenyn heller vad göra. Tacksam för hjälp 

Vedolux 37 2st 750 l tankar var av den ena med 120 l vvb, laddomat 21-60, 300 l tryckexpansion, Vexve am20-w shuntautomatik, 5,5m stål-skorsten 168mm dia. Byggnad 1,5 plan 150m² + 35m² garage byggår -82.
Har ver 1.22 någon annan skrev att det gick att nolla räkneverket i meny 59 jag kommer bara till meny 56. Ska man böhöva ta hit en service kille och betala för detta det låter ju helt otroligt isåfall, bor som sagt lite utanför Växjö. Ni som har janfire här omkring kanske förstår problemet med att få kunnig hjälp (lite som att lugga en flintskallig) Tacksam för svar.