Hej
Jag har en Ecotec bioline 20 som har fungerat bra under flera år även under sträng kyla. När nuvarande köldknäpp kom så har den börjat sota igen. Får felmeddelandet "ingen låga" och har sett att optovakten varit riktigt sotig. Jag har rengjort den och det håller ca 15-20 timmar innan den larmar igen. Någon som har någon ide om varför den helt plötsligt har börjat sota igen just nu?
/Samuel
Fick problem med min brännare när kylan kom.
Fick problem med min brännare när kylan kom.
Ecotec bioline 20 i en CTC1100 med eget byggt bulkförråd.
Problemet löst !
Såg att jag lagt in denna tråd i förråd, förvaring mm vilket ju inte är korrekt. Nån kanske kan flytta den till rätt plats. Nåja hur som helst så är problemet löst, tror jag iaf
Sotningsluckan ovanpå pannan hade gått sönder och släppte in luft. Luftläckage kan, enligt användarmanualen, orsaka sotning. Jag har precis lyckats laga luckan vilket borde innebära att problemet är löst. Om inte, så lär jag bli varse det imorgon.

Sotningsluckan ovanpå pannan hade gått sönder och släppte in luft. Luftläckage kan, enligt användarmanualen, orsaka sotning. Jag har precis lyckats laga luckan vilket borde innebära att problemet är löst. Om inte, så lär jag bli varse det imorgon.
Ecotec bioline 20 i en CTC1100 med eget byggt bulkförråd.