Julas asksugare
-
- Stor entusiast!
Inte bara som hon kräver. Pannrummet har källartrappan och frysen, det är dessutom genomgångsrum till tvättstuga, snickarbod, återvinningsrummet samt silorum/kattkök/kattsovrum.
Janfire Flex-A -07, TMV Attack 2000 -91, 1 1/2 planshus fr -50, 110kvm radiatorvärmt, 60kvm vattengolvvärme. KW sid 012. 80mm(!) insatsrör.
Det blev som så att jag köpte detta filter, har dock inte provat än. Men man kan ju hoppas på lite flamsäkerhet, orkar inte vänta alltför länge efter avstängning...Davve skrev:Får se lite hur jag ska gå vidare, hittade detta flamsäkra filter på Jula: http://www.jula.se/flamsakert-filter-125553 Ska mäta lite och se om man kan få det att passa i min Kärcher-avskiljare.
Effecta Pellets 220 -08
Ecotec A4 -04
Ecotec A4 -04
Man behöver bara köpa den en gång!teufel skrev:Om man nu ska suga ut askan (och sotet) istället för att skrapa ur det, är det inte bättre att bita i det sura äpplet och köpa den dyrare Altbergaren?
"Buy quality, cry once!" som man säger over there...
Jag har en billig grovsugare från jula (dock ingen sån i länken ovan) kopplad till altbergs askfälla. Fast jag använder skopan till 95% av askan och suger bara upp det som finns i rören och runt brännaren. Med denna kombinationen kommer det dröja länge innan jag behöver byta något filter i grovsugaren

Effecta 220C +Ulma 2000, mellanförråd och ett bulkförråd på ca 4 ton.
Huset byggt 1966 med 90kvm boyta +60kvm uppvärmd källare, orginal 2-glas...
Jag är bara en helt vanlig användare...
Huset byggt 1966 med 90kvm boyta +60kvm uppvärmd källare, orginal 2-glas...
Jag är bara en helt vanlig användare...
Hur bra är altbergs askfälla? Tar den det fjäder lätta askan som verkar gå rakt igenom påsar m.m...?
Edit: Direktcitering borttagen. Använd INTE citera-knappen när ni skall svara direkt under det inlägg som avses, forumet blir mer överskådligt om vi "slipper" alla långa citeringar. / Roli moderator
Edit: Direktcitering borttagen. Använd INTE citera-knappen när ni skall svara direkt under det inlägg som avses, forumet blir mer överskådligt om vi "slipper" alla långa citeringar. / Roli moderator
CTC 265B Honeywell Aqua controll 210(Åter satt i bruk efter många års avstängning) Olja idag förbrukning 4kbm/år. Roslagsbrännare installerad! KW SID 012 dragbegänsare.