Pellets från Naturkraft?
Pellets från Naturkraft?
Undrar om någon har köpt pellets från Naturkraft?
Funderar själv att prova 2175kr 990kg/pall + frakt.
Adress naturkraft.nu
Funderar själv att prova 2175kr 990kg/pall + frakt.
Adress naturkraft.nu
Det gäller att kolla vad frakten blir,där jag bor + expeditionsavgift.
http://naturkraft.nu/priser/
http://naturkraft.nu/priser/
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
-
- Ungskog
Med frakt av 6 pallar till mig (Göteborg) skulle det bli närmare 2300:- per "vanlig" pall.
Lite dyrt tycker jag, även om man slipper frakta hem det själv.
Betalar 2050:- per "vanlig" pall idag, och räknar med att det kostar mig ca 60:- för att köra själv med bil+släp.
Eller är jag bara lyckligt lottad?
Lite dyrt tycker jag, även om man slipper frakta hem det själv.
Betalar 2050:- per "vanlig" pall idag, och räknar med att det kostar mig ca 60:- för att köra själv med bil+släp.
Eller är jag bara lyckligt lottad?

EcoTec 20-brännare
Mafa Mini-förråd
Panna av okänt fabrikat
Mafa Mini-förråd
Panna av okänt fabrikat
-
- Ungskog
Finns det någon som levererar pellets i säckar billigare än Naturkraft? Har inte hittat någon billigare här i västsverige. Skall snart beställa så jag tar tacksamt emot tips.
Hade en Nibe City med en Roslagsbrännare Master.
Nu bergvärme med en Ivt värmepump och ett rent och snyggt pannrum som går att använda till annat.
Nu bergvärme med en Ivt värmepump och ett rent och snyggt pannrum som går att använda till annat.
Det blev Naturkraft nu senast då de var billigast och vi ville prova nåt annat än Neova som vi kört förut. Pelletsen kom med lastbil (inte med kran alltså som tidigare pallar levererats med) från posten (!) och "gubben" frågade om jag hade truck! Det enda som stod på deras hemsida, som jag såg, var att det skulle vara plan och fast mark! Pallarna hamnade där han satte dem och det blev ute på gatan. Inte så kul. Påsarna är inte alls så bra som Neovas, tycker jag. Ett annat format som är svårare att bära och att hälla ur (om man vill få all pellets ner i kaminen...). Och två av pallarna var dåligt täckta. Annars verkar pelletsen OK...
Wodke Smart med vattenmantel. 750 liters acktank, 9,2 kvm plana Vitosol 100 på taket.
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Nu har jag beställt pellets från Naturkraft. Priserna stiger hela tiden och det skiljer mycket mellan olika lev.
Får återkomma med synpunkter när jag provat dem. Betalade 2709 kr/ton.
Uppdatering: 09026
Nu har nästan 6 ton landat utanför huset. De skickas med poståkeriet. En viktig detalj är att de använder palltruck för att lasta av och inte kranbil.
Så asfalt eller motsv. underlag underlättar, iaf. om man bor i ett bostadsområde och själv inte har maskiner som kan förflytta pallarna.
Har kollat igenom några säckar (15 kg) och pelletsen ser mycket fin ut.

Får återkomma med synpunkter när jag provat dem. Betalade 2709 kr/ton.
Uppdatering: 09026
Nu har nästan 6 ton landat utanför huset. De skickas med poståkeriet. En viktig detalj är att de använder palltruck för att lasta av och inte kranbil.
Så asfalt eller motsv. underlag underlättar, iaf. om man bor i ett bostadsområde och själv inte har maskiner som kan förflytta pallarna.
Har kollat igenom några säckar (15 kg) och pelletsen ser mycket fin ut.

Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Har eldat upp ca. 5 ton sedan jag var här sist för nästan ett år sedan, och det har fungerat riktigt bra. Ingen skillnad mot tex. Agrol eller Neova.
Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.