Varning för er som tänker beställa grejer från pelletsbilen

Skriv svar
Njesper1
Gallringsobjekt

Varning för er som tänker beställa grejer från pelletsbilen

Inlägg av Njesper1 »

Tänkte jag skulle dela med mig av mina mindre goda erfarenheter av pelletsbilen.

Jag skulle beställa ett nytt tändelement till min KMP och läste här att någon hade goda erfarenheter från www.pelletsbilen.se. Den 22/6 beställde och betalade jag tändelement och processor. Den beräknade leveranstiden var då "24 timmar". När det inte hade kommit något den 26/6 ringde jag och kollade vad som händer. Fick då ett luddigt svar om att dom fått oväntat många garantibeställningar, men att det säkert skulle skickas på måndag (den 29/6). Nu är det den 8/7 och det har fortfarande inte kommit något. Jag får inga svar på mail och har inte lyckats få tag i dom på telefon den senaste tiden heller.
Leverenstiden är snart 3 veckor istället för den utlovade 24 timmar (tur att det inte är vinter...)

Summasumarum, om ni tänker beställa något därifrån så kolla först att ni får kontakt med dom och att dom har delarna inne.
(Jag tänker nog inte beställa därifrån igen)

/Jesper
Biomatic+ (analog)
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Nu kan det ju vara så enkelt som att dom enkelt inte hade fler i lager så att det tar tid på grund av det, men oavsett vilket så är det ren skit när man inte kan få tag på någon som kan förklara vad som pågår.

Nu ska man inte måla fan på väggen, men när företag gärna tar emot beställningar/pengar men inte gärna levererar och dessutom gör sig svåra att få tag på så brukar konkursen vara nära... men som sagt var, man ska inte måla fan på väggen, det kan ju vara virrig semesterpersonal också.

Hoppas det löser sig.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Njesper1
Gallringsobjekt

Inlägg av Njesper1 »

Jo, visst kan det bero på att dom har svårt att få tag på delarna. Fast jag skulle uppskatta om dom informerade mig om vad som händer.
Jag har betydligt bättre erfarenhet av mina andra nät-beställningar, svar på mail och snabba leveranstider.
Om dom nu har semester så skulle dom kunna skriva det på hemsidan.

/Jesper
Biomatic+ (analog)
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Jag beställde samma grejer för 1 1/2 år sedan och vad jag kommer ihåg,så fick jag prylarna efter ca 3 dagar.Var inga problem då i alla fall.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
notti
Pannrumsnisse!

Inlägg av notti »

Jag vet med 100 % säkerhet att även KMP (Ariterm) hade helt slut på element .. :wink: skulle tro att KMP fick in nya till sitt lager i början av denna vecka ..men som sagt det kunde ju kommit ett litet PM om status i alla fall ..skärpning Pelletsbilen
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Njesper1
Gallringsobjekt

Inlägg av Njesper1 »

Idag kom paketet efter 18 dagar. Jag är fortfarande besviken på att dom inte har sagt något om att delarna skulle komma sent eller varför det blev så. Det hade inte skadat med ett kort mail om att delarna var slut hos deras leverantör eller vad det nu berodde på. Att dom inte svarar i telefon/på mail finns det säkert oxå goda skäl till (även om jag inte känner till dom)
Biomatic+ (analog)
Andreas Hansson
Pannrumshärskare!

Inlägg av Andreas Hansson »

Tur att det finns andra ställen att handla på.God kundservice borde alla företagare fatta är viktigt
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
Skriv svar