unika funktioner i brännaren?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Så sant så men: "...domineras av en liten krets som sätter dagordningen. Människan är underbar - eller hur?"

Vissa är ganska övertygad om sin egen förträfflighet fastän de har fel.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Rayyan
Pannrumsnisse!

Re: Unika funktioner i VB Bio

Inlägg av Rayyan »

bergatorparen skrev:Jag har lärt en sak: Behöver jag veta mer om någonting - så bör jag undvika forum ty de vill - oavsett inriktning - domineras av en liten krets som sätter dagordningen. Människan är underbar - eller hur? :puker:
Jag skall inte säga tack för mig, för tack är inte det första ordet jag kommer på. Jag säger bara: Hej, då! :evil: - så har inte sagt något jag ångrar!
Om din åsikt är att forumen inte tillför något till dig så är det nog inte bara fel på de forum som du besöker.

Min erfarenhet av olika forum och detta pelletsforum i synnerhet, är att det finns oerhört mycket kunskap som också glatt förmedlas till medlemmar och även till alla övriga läsare.

Då är det otur att medlemmar med begränsade kunskaper ger råd och tips som uppenbarligen är helt fel. Men då kommer den samlade kunskapen väl till pass för att reda ut begreppen och ge relevant hjälp och korrekta tips/instruktioner till de som söker hjälp och råd.

Men vet man bäst själv så behöver man inte söka information. Forumet har en skitbra sökfunktion så man kan nästan alltid finna bra svar på sina frågor och funderingar.
Att du säger "tack för mig" och ev lämnar forumet betraktar jag inte som en stor förlust för tillfället.

Bästa hälsningar / Rayyan
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!

Re: Unika funktioner i VB Bio

Inlägg av bergatorparen »

Rayyan skrev:
bergatorparen skrev:Jag har lärt en sak: Behöver jag veta mer om någonting - så bör jag undvika forum ty de vill - oavsett inriktning - domineras av en liten krets som sätter dagordningen. Människan är underbar - eller hur? :puker:
Jag skall inte säga tack för mig, för tack är inte det första ordet jag kommer på. Jag säger bara: Hej, då! :evil: - så har inte sagt något jag ångrar!
Om din åsikt är att forumen inte tillför något till dig så är det nog inte bara fel på de forum som du besöker.

Min erfarenhet av olika forum och detta pelletsforum i synnerhet, är att det finns oerhört mycket kunskap som också glatt förmedlas till medlemmar och även till alla övriga läsare.

Då är det otur att medlemmar med begränsade kunskaper ger råd och tips som uppenbarligen är helt fel. Men då kommer den samlade kunskapen väl till pass för att reda ut begreppen och ge relevant hjälp och korrekta tips/instruktioner till de som söker hjälp och råd.

Men vet man bäst själv så behöver man inte söka information. Forumet har en skitbra sökfunktion så man kan nästan alltid finna bra svar på sina frågor och funderingar.
Att du säger "tack för mig" och ev lämnar forumet betraktar jag inte som en stor förlust för tillfället.

Bästa hälsningar / Rayyan
Jag syftade inte enbart på forum jag har deltagit på - men i största allmänhet. När det gäller kunskapsnivån på detta forum finns det ett eller annat att säga, men det skall jag låta ligga. Jag skall medge att jag blandade i hop lite med krafterna - men det gjorde även Janfire killen som svamlade om ejektor effekt. Ingen utav oss är perfekta - och jag har aldrig någonsin postulerat att jag är perfekt. Min poäng är dock att forum i största allmänhet oftast domineras av en begränsad krets som finns med precis över allt och som verkar vara mer intresserade av att dominera andra än att ge bidrag till diskussionen. Jag tackade inte för mig, och kommer inte hellre att göra det eftersom jag inte anser att jag skyller någon något tack. Jag återkom denna ena gången för att erkänna att jag hade delvist fel i och med att jag blandade korten med krafterna som gör en skorsten till en skorsten och få det ut ur världen. När det gäller frågor om vad som är vad med pelletseldning, tror jag att man nog bör söka svaren hos producenterna - även om de enligt somligas åsikt här på forumet inte vet vad de själva producerar eller hur det fungerar - I rest my case! :roll: Mer finns inte att säga.
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Skriv svar