Klaga på dålig leverans.?

Skriv svar
deasstore
Energiprofet!

Klaga på dålig leverans.?

Inlägg av deasstore »

Som rubriken lyder.

Vad brukar ni göra om tex säckarna har dålig sömm. Så när man bär in pelletsen så spricker den och man får sopa en massa efter allt konkande.

Eller att nedersta lagret av säckar är trasiga så att man får plocka upp pellets för hand på marken. (ca 10-20 kilo)
Var även små hål på flera av säckarna.

Som ni säkert förstår så har detta just hänt mig. (stor skillnad på pris) Men ändå. Det ska väll inte ta 2 timmar att bära in två pall.
Ska jag klaga och begära nedsättning av priset??

Vet ni om fler pelletstillverkare som envisas med dåliga säckar.??
Exonom A20B från -79. Ariterm PX22 (Föredetta Biona ägare )
Kutzner & Weber KW Z 150 dragbegränsare.
Hus byggt -39, 170kvm boyta. 25 kvm uppvärmd källare
Ulf Rasmusson
Energiprofet!

Inlägg av Ulf Rasmusson »

Hej!
Allt som inte håller den kvalitet som man kan förvänta sig skall reklameras. Dåliga säckar motiverar inte ett lägre pris. Möjligen ett lägre inköpspris på råvaran eller en effektivare process. Reklamationer är ett sätt att driva på den framtida kvaliten. Om inte dålig kvalitet kostar för leverantören så blir det heller inte någon förbättring.
Janfire Flex-a -05, Janfire Pellistore -05, CTC Family 1100 - 99, Syrafast 100 mm-ers rörinsats, 9 m-ers skorsten, TIGEX 25
Håkan S
Lärjunge!

Inlägg av Håkan S »

Dålig svets på säckarna är en inställningssak hos leverantören så du skall i alla fall klaga! Mvh HSE.
CTC 171 B med Torsby Mini .
deasstore
Energiprofet!

Inlägg av deasstore »

Japp.!!

Sagt och gjort nu har jag klagat och påpekat deras brister.
Får ett avdrag på nästa leverans.

De tycktes ha problem med kvaliten på säckarna.. Hmm byt säcktillverkare tänkte jag säga. Men det får de nog räkna ut själva om de vill ha kvar kunderna.
Har hör mig för. Å fick uppgifter om att de haft problem med säckarna till och från ett par år. Fortfarande så kör de med samma säckar.
Exonom A20B från -79. Ariterm PX22 (Föredetta Biona ägare )
Kutzner & Weber KW Z 150 dragbegränsare.
Hus byggt -39, 170kvm boyta. 25 kvm uppvärmd källare
Skriv svar