Ja, herregud! Forskare ger jag inte mycket för. Ibland dör man och ibland så blir man lite äldre...bamyl skrev:Ja för bövelen....vänta ett halvår...
Då kommer en ny utredning som säger:
"Vedeldare, friskast i världen.
Ny forskning har bevisat att vedeldare lever länge och håller sig friska längre än de som värmer hus med tex. El.
Detta beror på att de får motion, samt en uppfriskande rökarom i håret på armarna."
Började på bruket som sjuttonåring, pm9. 1981-12-01 började jag på kraftblocket, det var inte grannt, det var oftast blårök i lokalerna där jag hade hand om matarvattenrningen, avgaspannorna som eldade upp alla illaluktande gaser var också placerade i samma huskropp. Rökte pipa gjorde jag med i denna blårök som var i dessa lokaler....Barkpannan var väl inte mycket bättre, det var stopp i askfickor, öppna manluckor och släppa ut skiten glödande, på med ställningsplank så man kunde klättra upp och spetta bort slaggkockerna som blockerade, plankorna man stod på to eld....det var bara att köra på.... skam den som gav sig! Det är bara en bråkdel av arbetsmiljön man varit med om utan att klaga.... Vet inte hur många ggr man snytit svart i flera dagar....Nu är jag 50 år, min lungkapacitet är 107% för min ålder, och hur snabbt jag kan tömma lungorna, så ligger jag på 123% för min ålder. Farsan är invandrare från Finland, fick tapetsera väggarna i stugan i värmland med tidningspapper i början på femtitalet när de kom till sverige..... Tycker det gnälls lite väl mycket ibland. Farsan är fö. 82 bast nu och har bara en svag känning av kol. Då har han varit med asbetssvängen också.