Fågelforspellets på byggmax
Fågelforspellets på byggmax
Testade Fågelforspellets på byggmax i Norrköping,Det var en kanon kvalitet, Vet inte om fler byggmax har den i sortimentet??
Fågelfors
Tydligen så svänger det snabbt när småskaliga tillverkare försöker få en storkund som Byggmax, Sista pelletsen var rena skiten varken lagom långa eller vit och fin, Bara korta grådassiga smulor,Vad blir det nästa gång bara spån i säcken,Då slipper de pressa alls, Vilken tidsvinst
Håller med Torsten, ingen besparing att göra där längre, skall de dessutom strula med leveranser/leverantörer= kvalité, då är det
Funderar starkt på att testa Vida, problemet är att jag inte har någon återförsäljare i min närhet, har ingen lust att köpa 4 pallar åt gången!
MVH// David

Funderar starkt på att testa Vida, problemet är att jag inte har någon återförsäljare i min närhet, har ingen lust att köpa 4 pallar åt gången!
MVH// David
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
10 m. skorsten
2 vuxna+ 1 tonåring
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Sanningen är väl snarare den, att den rådande bristen på pellets gör att ByggMax tvingas försöka få tag i pellets där det går. Prishöjningen ligger i samma orsak.
Och på hur många andra ställen kan man köpa lösa säckar till det pris ByggMax erbjuder?
Och på hur många andra ställen kan man köpa lösa säckar till det pris ByggMax erbjuder?
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Pellets
Vad det gäller brist på pellets,Så är det ju en dålig fart på sågverksindustrin vilket gör att det är råvarubrist och vissa fabriker står nästan still någon dag då och då, Så nu passar många aktörer på att höjja priset fortast möjlig samt sänka kvaliten, Priset på byggmax är inte så extermt billigt,Jag kan köpa både Boo forsjö och Stockhorvan billigare, Säck pris är på många ställen baserat på pallpris, Det som gör skillnad på lös påse mot hel pall blir snart inpopulära det finnes små eldare som tex de med kamin mm, Tänk om olika stora familjer fick olika pris på mjölk, Bojjkotta de som tar högre pris för lösa påsar det finnes fler som säljer, Det är dags att konsumenterna visar attityd och säger i från mot en dominant industri, Snart dags för en spilloljebrännare och skippa miljötramset
Ja, där jag köper min pellets kan man köpa lösa säckar för samma prisGoForIt Pellets skrev:Sanningen är väl snarare den, att den rådande bristen på pellets gör att ByggMax tvingas försöka få tag i pellets där det går. Prishöjningen ligger i samma orsak.

MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
2 vuxna+ 1 tonåring
10 m. skorsten
2 vuxna+ 1 tonåring