optimala inställningar??
optimala inställningar??
Hej pelletseldare!!
Kan någon snäll å vänlig själ skriva en utförlig beskrivning om hur man ställer in brännaren optimalt .Den har börjat ta mer pellets å jag misstänker att den behöver justeras men jag vet inte hur??
tack på förhand...
mvh buzz
Kan någon snäll å vänlig själ skriva en utförlig beskrivning om hur man ställer in brännaren optimalt .Den har börjat ta mer pellets å jag misstänker att den behöver justeras men jag vet inte hur??
tack på förhand...
mvh buzz
yta:210kvm
boyta ca150
panna:ctc total-83
brännare:pellx20kw
boyta ca150
Jag tror nog alla brännare tar mer pellets än önskvärt just nu....... det gör min men jag det blir bättre till sommaren!
.
Jag har ingen inställningslista till dig, men tror du kan hitta mycket på de olika trådarna. Kika tillbaka på en handfull trådar så lär du hitta en hel del grundinställningar.
/NRG

Jag har ingen inställningslista till dig, men tror du kan hitta mycket på de olika trådarna. Kika tillbaka på en handfull trådar så lär du hitta en hel del grundinställningar.
/NRG
KMP PX 21 från 2005, TMV panna 1987, Vida pellets
de förstår jag med att den gör vintertid men han tar mer nu än vad den har gjort tidigare med samma temp ute så jag misstänker att den behöver optimeras därför undrar jag om de är någon vänlig själ i forumet som kan berätta för mig hur jag ska gå tillväga med optimeringen...
tack på förhand
buzz
tack på förhand
buzz
yta:210kvm
boyta ca150
boyta ca150
Du skriver inte vilken årsmodell du har,men har du en äldre med justering på brännaren som på KMP,så har du manual härpå sid 6.
http://www.ariterm.se/filer/PX21Anv_SE_080523.pdf
Har du som mig en lite äldre så sitter dessa justeringar på vä.sida av kortet innanför kåpan.Det är samma från vä.till hö.
http://www.ariterm.se/filer/PX21Anv_SE_080523.pdf
Har du som mig en lite äldre så sitter dessa justeringar på vä.sida av kortet innanför kåpan.Det är samma från vä.till hö.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.