Kul att äntligen få testa pannan

Då verkar denna panna vara helt rätt med tanke på att den har liten vattenvolym för eldning mot acktank.. De bör ju gå på max 1 minut att skifta mellan ved o pellets..NordiCs skrev:Japp, det är en Tellus G 25 VP och jag har för mig att vi betalade runt 40-45 tusen, minns inte riktigt, var ett år sedan vi köpte den.
Orsaken vi valde denna panna var för att det skulle gå snabbt och enkelt att växla mellan ved och pellets.
Det enda som behöver göras är att lossa en plåt på sidan med två vingmuttrar för att sedan svänga in brännaren och skruva fast den med samma vingmuttrar.
Det enda som ska beöva göras.
Men jag ahr inte installerat brännare än, så jag vet inte riktigt hur det funkar.
Precis vad vi tänkte, man vill ju inte gärna stå och pula i 30 min för att växla mellan ved och pellets.André skrev: Då verkar denna panna vara helt rätt med tanke på att den har liten vattenvolym för eldning mot acktank.. De bör ju gå på max 1 minut att skifta mellan ved o pellets..![]()
Då må de vara hänt att den har 85%verkningsgrad med ved..
Hmmm dom tar 33500:- nu + 750:- håltagningen för brännaren..NordiCs skrev:Japp, det är en Tellus G 25 VP och jag har för mig att vi betalade runt 40-45 tusen, minns inte riktigt, var ett år sedan vi köpte den.
Hur har det gått??.. Bara bra hoppas jag..NordiCs skrev: Kommer inte att starta den förrän på Torsdag då jag har hela dagen på mig att hålla ett öga på det hela.