Vad blev det av med Sverigebrännaren??

Skriv svar
Player
Ungskog

Vad blev det av med Sverigebrännaren??

Inlägg av Player »

Är det någon som kan säga hur det blev med Sverigebrännaren? Funkar den som utlovat eller? Är det nån som plåta den så att man får se den? Är det något att satsa pengar på? :?:
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare

Inlägg av Micke »

" mappen" på forumet sa så här ... :roll:

"jag har hämtat ut min brännare och monterat det.
jag måste nog vara lite hård men det var det sämsta skit jag har sett grejorna ser ut som någon skolklass har haft ett extra arbete och då pratar vi om utsendet bara.
funktionen har man ingen över blick på.
om jag skulle vara du så skulle jag inte hämta ut den."

Här har du alla inlägg om brännaren .....
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=701
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Netman
Prima virke
Kontakt:

brännaren

Inlägg av Netman »

Hej Jag har varit o hämtat min brännare o jag tycker den ser bra ut. Visst enkelt uppbyggd,men säkert fungerande. Är testad o godkänd enligt Eukrav o CEmärkt med fotocell o säkerhetsstart vid strömavbrott.
Ska få loss tummen o montera den i helgen. Kan ta foto,men hur får jag in det här på forumet?
Värmebaronen Combimax 2000/ Strömsnasbruk 500l acktank/ Sverigebrännaren, eget tillverkat veckoförråd/ Kör bilen på E85
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Verkar att Sverigebrännare har så lång leveranstid. :shock:
Törs man har så tålamod fler månader att få hem grej. :evil:
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Netman
Prima virke
Kontakt:

leveranstid

Inlägg av Netman »

Förstår att ni är tveksamma, men ett nytt,litet företag har inte samma resurser som de "stora" att pressa underleverantörer på att leverera matrial o maskiner i tid o tydligen tillverkar dom efter beställning för hand så de har inga stora lager. Har under tiden som jag väntat haft kontakt med företaget och fått besked på hur det ligger till.
Men vill man slippa besvär så visst betala det dubbla o få all service ni vill ha. Jag tyckte det var värt o vänta o spara de pengarna till annat.
Återkommer med driftinformation när jag kört ett tag
Värmebaronen Combimax 2000/ Strömsnasbruk 500l acktank/ Sverigebrännaren, eget tillverkat veckoförråd/ Kör bilen på E85
Netman
Prima virke
Kontakt:

Bilder

Inlägg av Netman »

Här är 2 foto på min brännare. skruven är ihopmonterad med datorenheten som ligger bakom. (avloppsrör till skruvrör..)
Andra bilden visar fläktsidan på brännaren, lossa 2 skruvar ta ut fläkten så kommer man åt att byta tändelementet. Tycker jag låter enkelt.
Nån som har frågor så hör av er.

http://w5.nuinternet.com/s660100530/pix4u/sveburn1.jpg

http://w5.nuinternet.com/s660100530/pix4u/sveburn2.jpg
Eldfängd
Frö

Inlägg av Eldfängd »

Lite frågor om Sverigebrännaren:
1.Vad jag har förstått blåser Sverigebrännaren alltid på med full effekt. Blir inte gångtiderna då korta och därmed oekonomiska (om man inte har acktank)?
2.Har brännaren underhållsfyr?
3.Hur varm blir brännaren på utsidan? Får barnen stekta fingrar om dom skulle nudda den?
CTC 171b/atmosfärisk gasbrännare/ ... snart pellets
Netman
Prima virke
Kontakt:

info

Inlägg av Netman »

1:Ja det kan jag inte svara på..15kw fullt ös..

2:Nej den har ett värmeelement som tänder upp varje gång.

3:ska känna när jag satt på den... den har elektronisk värme- övervakning så om brännaren blir för varm +80 bakom själva brännkoppen så slår den ifrån.
den är gjord för undertryckspannor och bör ej ha turbolatorer isatta. Men man kan ju testa.
Har en maxeffektförbrukning på 500w om man vill köra den på omformare från 12volt
manin
Pannrumstomte!

Re: brännaren

Inlägg av manin »

Netman skrev:Ska få loss tummen o montera den i helgen.
Hoppas han får igång den och intressan få höra hur det funkar.
Önskar dig lycka till blivande pelletsör :wink:
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
mbqmbq
Prima virke

Inlägg av mbqmbq »

Jaha nu bidde den 2000:- kroner dyrare. Jag som tänkte invänta någon som provkört innan jag beställde. Nu börjar den närma sig de andra brännarna i pris :-(

/Magnus
Player
Ungskog

Inlägg av Player »

Netman skrev:
Ska få loss tummen o montera den i helgen

Netman hur har det gått med brännaren? Vi är många som är nyfikna på hur den går. Om det är något att lägga pengar på. :?
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

nyfiken hur gick det :?:
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
mbqmbq
Prima virke

Inlägg av mbqmbq »

Hej!

Jag tycker fortfarande att det låter som en spännande produkt men jag blir inte klok på subben som bygger dem. Jag tyckte att han skulle kunna skriva något här på forumet och då skrev han "Att ge sig in i diskussioner på Internet är inget vi lägger ner tid på. "

Jag tycker han kunde förklara varför han utger sig för att ha ett Aktiebolag. Det svarade han inte på men skrev bara EcoProducts som signatur.

Till sist tyckte jag att ett par exempel på bilder på installationer på hemsidan skulle göra produkten mer trovärdig, men det nappade han inte på heller.

Det får bli en annan brännare när min olja tar slut. (Det räcker så länge nu med luft-luft värmepumpen.)

/Magnus
Skriv svar