ursäkta om jag postar i fel tråd, chansar lite.
Vi har en Albin Futura med nåt "Albin logic" styrkort..
I förrgår dog den.. den startar upp o talar om att självtest ok! sen kommer tempen upp, därefter klickar det till o den slocknar..
just det, vi har en KPM PX-21 för värmen då... den fick jag kopplat in direkt nu så vi har värme.. det jag inte fixat är överhettningskyddet..
börjar få en bild av systemet nu så det kan inte va långt borta!
såhär ser systemet ut:

Kortet som verkar ha bränts:

ovansidan av samma kort:

problemet som kvarstår är egentligen att få igång varmvatten..
då jag fick förklarat i en annan tråd att pannans styrning egentligen inte behövs.. mer än överhettningsskyddet då..
igår kopplade jag den interna cirkulationspumpen direkt o då ville den inte starta först.. det var när jag ändrade hastighet som det hostade igång.. frågan är om det var felet.. att den grusat ihop.. skall testa idag att sätta tillbaka allt o prova i ett annat läge på den..
fast kortet kanske radan är paj..
det som jag trodde var en tempgivare var en flödesvakt, den startar o stoppar den interna pumpen då vi tar varmvatten... så den skall kopplas in i mitt egna system om det blir så.. antar att den klara 220V direkt, skall söka på "honeywell FS-003 93-39" o kolla.
en fråga är hur märker man att pumpen går åt rätt håll?
är ju nåt konstigt på centrumskruven men den roterar inte... antar man om man kopplar fas o nolla att den går rätt då?
jag är en som testar sig fram som ni kanske ser