Jag har ett problem,jag måste shunta ut en 65-75 gradigt vatten för att få tillräcklig värme,känns inte riktigt bra.
Samtidigt har jag bara en 25-35c på returen Är de någon som har något tips vart jag bör göra?
Mvh:Niklas
Focus PE-20,Iwabo S1,Laddomat 21,500l Ackumulatortank(Effecta),Thermomatic ERA 10,
ekontroll TK1F,skorsten med schamott tegel.
Ska tillägs isolera vinden så snart som möjligt. i övrigt är husets väggar tillägsisolerat med 95mm samt bytt alla fönster.och ena långsidan av huset på 1:a plan är utbyggt 07 och isolerat efter dagens normer.. men tycker ju att man borde ha frostfritt tak om allt gick rätt ut.
Focus PE-20,Iwabo S1,Laddomat 21,500l Ackumulatortank(Effecta),Thermomatic ERA 10,
ekontroll TK1F,skorsten med schamott tegel.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Underdimensionerat radiatorsystem? gissar att du inte har golvvärme med den framledningstempen
Kör du brännaren mot acktanken så är det bra med låg retur temp. Tror inte du förlorar något mätbart på att skicka ut 65-70gr i så fall, om det är -15gr ute vill säga.
/Vednisse