Säljer VB verkligen reservdelar dirkt till privatpersoner nu?
Förr hänvisade dom bara till återförsäljare/installatörer vad det än gällde...
Tyckte det kunde vara bra att ha tillverkaren nära (paserade varje dag innan), brorsan tänkte samma sak men tji fick han efter att ha köpt en VB brännare.
Så jag skrotade alla mina tankar på deras pannor som var aktuellt då för min del.
Dom har kanske äntligen har hört talas som kundvård
Vednisse skrev:Säljer VB verkligen reservdelar dirkt till privatpersoner nu?
Förr hänvisade dom bara till återförsäljare/installatörer vad det än gällde...
Tyckte det kunde vara bra att ha tillverkaren nära (paserade varje dag innan), brorsan tänkte samma sak men tji fick han efter att ha köpt en VB brännare.
Så jag skrotade alla mina tankar på deras pannor som var aktuellt då för min del.
Dom har kanske äntligen har hört talas som kundvård
/Vednisse
De föredrar att sälja via installatörer, men har man inte någon relation till någon så har i alla fall jag fått beställa direkt från dem. I och för sig var det före ex. dinvvsbutik var etablerade.
Avhämtningsbutik har de kanske däremot inte..
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
Ok, lite synd då jag tycker det är dålig service. De flesta mindre installatörer/vvs firmor har inte mycket på lager eller kunskap vilket leder till väntetider mm.
Men dom bryr sig nog inte så mycket om den Svenska marknaden, dom gör sina pengar i Japan mm.
Men för att jämföra så hade CTC superservice lev. dagen efter, mindre grejer gav dom bort gratis till en 10år gammal panna.
Baxi har jag och bekanta också bra erfarenheter av gällande rådgivning mm.
Nibe som även har TMV reservdelar "öppnade" t om under semestern så att jag kunde köra dit och hämta grejerna jag behövde. Vandrade runt i deras reserdelslager som var helt öde med en ensam gubbe, hittade lite andra grejer som luckor mm. som kunde vara bra att ha. Dessa fick jag gratis....grejerna jag skulle köpa kostade inte mer än 400kr, fick nog andra saker för 2000kr på köpet .
Vednisse skrev:Ok, lite synd då jag tycker det är dålig service. De flesta mindre installatörer/vvs firmor har inte mycket på lager eller kunskap vilket leder till väntetider mm.
Men dom bryr sig nog inte så mycket om den Svenska marknaden, dom gör sina pengar i Japan mm.
Men för att jämföra så hade CTC superservice lev. dagen efter, mindre grejer gav dom bort gratis till en 10år gammal panna.
Baxi har jag och bekanta också bra erfarenheter av gällande rådgivning mm.
Nibe som även har TMV reservdelar "öppnade" t om under semestern så att jag kunde köra dit och hämta grejerna jag behövde. Vandrade runt i deras reserdelslager som var helt öde med en ensam gubbe, hittade lite andra grejer som luckor mm. som kunde vara bra att ha. Dessa fick jag gratis....grejerna jag skulle köpa kostade inte mer än 400kr, fick nog andra saker för 2000kr på köpet .
/Vednisse
Som tillverkare så gäller det nog att hålla sig "på god fot" med alla installatörer, då trots allt majoriteten utav försäljningen går den vägen.
Men jag förstår din känsla efter den, i mina ögon, ovanligt generösa service du fått.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.