Fick min Focus PE-20 installerad i augusti,och fick fakturan häromdan..blev lite fundersam då jag kollade på framförallt timmarna dom tagit betalt för..
Pannan hade jag burit ner till pannrummet så den stog jämnte den gammla elpannnan,samt att jag hjälpte han upp med den gammla pannan vilket gick fort.Annars inga konstigheter muraren hade murat in stos,så följande installation han gjorde vara att koppla in pannan samt byte min gammla tank till dricksvattnet till en hydropress.till saken hör ochså att rökröret som förlängdes ca 40cm som en lärling svetsa ser ut som apskit och läcker, flera av rören sitter inte rakt eller dvs fackmanna mässigt utfört. För detta kalaset debiterade dom 24timmar 14timmar är Rörmokarens och 10 är lärlingens.alltså 3 dagars arbete för en man att byta panna och byta en vattentank...Då jag jobbar som snickare och ibland jobbar med rörläggare,som ochså regagerat över timmarna.
Dom jag paratat med säger mellan 8-12 timmar för att byta panna..
Så tycker att hans 14 timmar vore nog.
Va tror ni?
Mvh:Niklas
Dyr installation??
Dyr installation??
Focus PE-20,Iwabo S1,Laddomat 21,500l Ackumulatortank(Effecta),Thermomatic ERA 10,
ekontroll TK1F,skorsten med schamott tegel.
8,5 timmar tog det för min VVS firma att montera ned min oljepanna och ersätta den med en Biomatic 20+. Då svetsade de även till rökröret (ser också ut som skit men läcker ej). Själva installationen ser fin ut, raka rör m.m. Oljetanken tog jag ut själv.
Nu: Nibe Fighter 310p,
Tidigare: Ariterm Biomatic 20+, MAFA Mini Mellanförråd, MAFA Villa Ute Bulkförråd, Automatisk fyllning av mellanförrådet (MAFA Systemlösning 2), Thermomatic ERA 10
080531 - 090531 5500kg
Tidigare: Ariterm Biomatic 20+, MAFA Mini Mellanförråd, MAFA Villa Ute Bulkförråd, Automatisk fyllning av mellanförrådet (MAFA Systemlösning 2), Thermomatic ERA 10
080531 - 090531 5500kg
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Inte lär den installatören jobba ihjäl sej iaf..
13 tim tog det hos mej för en man att ta bort gamla oljepannan o ersätta den med den nya inkl acktank med den extra rördragningen (27 meter rör)
Installatören sa att om det varit en ren pelletspanna som skulle installerats så hade han gjort det på ca 6 tim, Men det kostade iaf totalt 3900 inkl moms o resea (16 mil)

13 tim tog det hos mej för en man att ta bort gamla oljepannan o ersätta den med den nya inkl acktank med den extra rördragningen (27 meter rör)
Installatören sa att om det varit en ren pelletspanna som skulle installerats så hade han gjort det på ca 6 tim, Men det kostade iaf totalt 3900 inkl moms o resea (16 mil)
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Tycker det är alldeles för mkt tid dom debiterar mig,känns som dom saltat på lite bara för att dom inte fick sälja pannan.notan slutar på 10000+moms för arbete och material för 10500+moms så totalt 26med moms,låter ju sjukt är ju ingen acc tank el nått som installerades.
Edit: Direktcitering borttaget. / Roli moderator
Edit: Direktcitering borttaget. / Roli moderator
Focus PE-20,Iwabo S1,Laddomat 21,500l Ackumulatortank(Effecta),Thermomatic ERA 10,