Ställa bränslemängd på en Ecotec A3

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Nibman
Späd planta

Ställa bränslemängd på en Ecotec A3

Inlägg av Nibman »

Hej!

En fråga från en vän av mig...

Någon som vet hur man ställer bränslemängd på en Ecotec A3? Efter byte av pelletsleverantör så matar den fram för mycket bränsle i brännarkoppen och det rinner ned obrunnen pellets i pannan. Finns det någon trimpot eller dipswitch eller liknande som man kan ställa detta?
Göteborg
Albin villa kombipanna 725 från 1990, Viking Bio -06, 2x500liter acctank kopplat parallellt med pannan.
1 1/2 plan, 120+80m2
LO
Entusiast!

Inlägg av LO »

Panna, Focus PE20,
EcoTec A3, årsm -04.
Mafa mini förråd, med förhöjning.
Sedan 1 okt 2012, Neova-pellets.
Nibman
Späd planta

Inlägg av Nibman »

En fråga för en vän...

Jag har en Ecotec/Compact A3 år 97 (vet ej exakt) pelletsbrännare med processor A305 och det visar sig att hur jag än ställer in switcharna så matar internskruven hela tiden och slutar aldrig. Internskruven fyller brännarkoppen och fortsätter även därefter att gå så pellets rinner ned i pannan. Allt detta började efter att jag hade bytt pellets till en med högre densitet. Är något trasigt eller klarar helt enkelt min gamla brännare inte detta bränsle?
Göteborg
Albin villa kombipanna 725 från 1990, Viking Bio -06, 2x500liter acctank kopplat parallellt med pannan.
1 1/2 plan, 120+80m2
Janne.R
Späd planta

Inlägg av Janne.R »

Hej
Överhettningsskyddet kan ha löst ut, då går internskruven hela tiden för att mata in bränslet i pannan, det sitter en liten återställare på inmatningsröret med två sladdar på tryck på den och testa.
TMV E20P EcoTec Bioline 20
Skriv svar