Undrar flesta köper hos http://www.gvp.se/index.php Gotlands värmepellets AB eller annan än här ... eller mest på byggmax?
Undrar finns det gotlands pellets försäljning här på land kanske finns trakten i Nynäshamn eller Oskarshamn som färjor linje mellan Visby?
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Jag kanske är den enda gotlänningen här...? Nej, jag har inte provat gotlandspellets ännu. De har haft svårt att få igång produktionen, det var visst nåt krångel med inkörningen i våras. Nu vet jag att de annonserat om fabriksförsäljning, men eftersom det varit långt till de ställen där man kan hämta har jag fortsatt handla hos Byggmax, som jag åker förbi på väg från jobbet.
Men jag får erkänna att vi hade hoppats att lokalproducerad pellets gjord på lokal råvara skulle bli märkbart billigare än den som produceras i norr och fraktas med lastbil och båt till ön, och säljs på Byggmax attraktiva läge mitt i Visby. Men det är väl dyrt att bygga en fabrik kan man tro.
CTC Ecoflex med rums- och utegivare, installerad 2010, veckoförråd. 110+70 kvm 40-talshus med tunna väggar i ytong. Numera med klimatvind. Tidigare: Ecotec-brännare i gammal dubbelpanna, funkade i fyra år ...