Lufta gamla element
Lufta gamla element
Har precis insett att elementen inte blivit luftade i huset sedan minst 2006 nar vi flyttade in. Vi bor i gammal kak med gamla element, och jag har ingen "nyckel" till dessa. Blev aldrig tilldelad nagon vid kopet. var far man tag pa sadant? Det verkar kravas en liten fyrkantig "nyckel". Vad gor man om man inte far tag i nagon sadan?
-
- Fröträd
skulle inte en sån här lösa ditt problem? http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=22635601
finns att få tag i nästa överallt.
finns att få tag i nästa överallt.
KMP PX21 -04, Calmar Opex -04
Kanske du har en rörmokare eller vvs butik i närheten???
Finns säkert på typ välsorterade typ varuhus oxå , tror jag
Kostar inte många kronor.
Pekfingret
kom visst ett inlägg imellan
Wepe
Finns säkert på typ välsorterade typ varuhus oxå , tror jag

Kostar inte många kronor.

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Man bör inte hålla på och lufta elementen om det inte behövs d.v.s. att kluckar i dem eller ger dåligt med värme.
När man luftar så försvinner vatten ifrån systemet som med nödvändighet måste fyllas på. Detta nya vatten är ordentligt syresatt och orsakar därför korrosion i element och rör, dessutom så kommer det syret att bilda nya luftbubblor en tid så att en andra luftning blir nödvändig. Lufta alltså bara om det behövs. Man skall inte se det som en serviceåtgärd likt att byta oljan i en bil efter x antal mil.
När man luftar så försvinner vatten ifrån systemet som med nödvändighet måste fyllas på. Detta nya vatten är ordentligt syresatt och orsakar därför korrosion i element och rör, dessutom så kommer det syret att bilda nya luftbubblor en tid så att en andra luftning blir nödvändig. Lufta alltså bara om det behövs. Man skall inte se det som en serviceåtgärd likt att byta oljan i en bil efter x antal mil.
CTC 1100, VIKING BIO, MAFA-MINI, Tigex25