Hej
Tänkte laga brännar kroppen som har fått ett stort hål i bakkanten i botten.
Någon som kan berätta hur många hål där ska vara & hur det ska se ut?
Kan se att där är 7st 4mm hål som en cirkel i bakkant, längre fram är det helt uppbränt.
Tänkt att svetsa i en bit rostfritt 316 från bakkant & ca 7cm fram, inne i röret. Ska tydligen vara specialstål, men nytt rör kostar 2500..
Mvh/Lelle
hålbild på KMP PX 20 innerrör
Med lite snabbsotning och en kamera,så blev det detta resultatet
Gaveln fick jag det till 14 hål á 3,5mm och hålet för värmespiralen 12mm.
Själva askbäddshålen fick jag till att centrum är ca 5-6mm och yttre 9 hålen á 4mm.Diametern ca 20mm.
Mitt rör börjar också bli på upphällningen men så har jag eldat i 7 år också
Hoppas detta hjälper något

Gaveln fick jag det till 14 hål á 3,5mm och hålet för värmespiralen 12mm.

Själva askbäddshålen fick jag till att centrum är ca 5-6mm och yttre 9 hålen á 4mm.Diametern ca 20mm.

Mitt rör börjar också bli på upphällningen men så har jag eldat i 7 år också

Hoppas detta hjälper något

Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Vilken service!
Gaveln såg ungefär ut som din, borrade stopp för 2 långa sprickor.
Skar ut i den dåliga rörbiten & la i en bit för den & en bit på insidan hela vägen bak. Borrade de 7 hål jag såg.
RF är jäkligt att borra i, ännu värre när man glödgat det..
Röret slog sig lite vid svetsning, får rikta det idag & borra mittenhål å 2st 4mm till.
Tusen tack Taxen, för hjälpen.
Mvh/Lelle
Gaveln såg ungefär ut som din, borrade stopp för 2 långa sprickor.
Skar ut i den dåliga rörbiten & la i en bit för den & en bit på insidan hela vägen bak. Borrade de 7 hål jag såg.
RF är jäkligt att borra i, ännu värre när man glödgat det..
Röret slog sig lite vid svetsning, får rikta det idag & borra mittenhål å 2st 4mm till.
Tusen tack Taxen, för hjälpen.
Mvh/Lelle