Större anläggningar fylls flera gånger per år.
Om du fyller 3 gånger per 2 år är väl det OK?
Jag har totalt 10 kubikmeter förråd och värmer 303 kvm. Fyller ca. 3 gånger per 2 år och det medgår ca. 6-7 tonn per år.
Depo är en bra grej i förrådet. Min vertikalskruv finns i 1 kundanläggning i Sverige i hop med Depo och är leverad av Ariterm. Ger jämn dosering och tar liten plats. Fråga Magnus i Ariterm/KMP om du är interesserad av en sådan lösning.
Vad är rimlig storlek på ett bulkförråd?
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Du kommer behöva ca 7,5 ton pellets/år vilket gör ca 11,5 m3 så runt 13-14 m3 måste förrådet va på för att rymma årsförbrukningen..
Det kan ju bli så man får rabbat på större volymer i framtiden som det är på foder men ännu får man bara en större räkning av att köpa mycket på en gång..
Mitt förråd med plan botten är på 13,7 m3 o har måtten LxBXH 3,55*1,8*2,15, Fyllde 7,5 ton i våras o då va det kver ca 500 kg..
Har ränna i förrådet som sitter 25 cm från taket så förrådet blir nästan helt fyllt men ju smalare förråd desto bättre fyllt blir det..
Det kan ju bli så man får rabbat på större volymer i framtiden som det är på foder men ännu får man bara en större räkning av att köpa mycket på en gång..
Mitt förråd med plan botten är på 13,7 m3 o har måtten LxBXH 3,55*1,8*2,15, Fyllde 7,5 ton i våras o då va det kver ca 500 kg..
Har ränna i förrådet som sitter 25 cm från taket så förrådet blir nästan helt fyllt men ju smalare förråd desto bättre fyllt blir det..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd