Skottkärra med elmotor

Skriv svar
manin
Pannrumstomte!

Skottkärra med elmotor

Inlägg av manin »

Jag söker efter reservhjul till min gamla kärran.
Hittade det här och skrattade bara.
http://electro-mobile.se/el-skottkarra.htm

Ha ha det var inte så dumt med elmotor.
Smart, man blir bara lata mer och mer framtiden med hjälpmedel.

Man kan fundera hur var sina farfar då tiden inte fanns hjälpmedel.
Att farfar bar med höga kogödsel och åk ut flera pendlar under timme och vardag morgon och kväll. Visst världen starkast farfar än vi idag bara lata o bekväm.

Nej jag köper inte el-skottkärra, fortsätt med stenålder kärran :wink:
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Bor du nära ÖB dom har skottkärredäck...Och billigt...

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!

Inlägg av Stugsittaren »

Däremot har jag utomlands sett skottkärror (eller vad de heter då) som har två hjul. Kan vara skönt att slippa balansera men lite bokigare att hitta väg att köra på. Framförallt om man skall transportera i sidledd i en backe.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Stugsittaren skrev:Däremot har jag utomlands sett skottkärror (eller vad de heter då) som har två hjul. Kan vara skönt att slippa balansera men lite bokigare att hitta väg att köra på. Framförallt om man skall transportera i sidledd i en backe.
Ekeby skottkärra har sådan tvåhjuling skottkärra finns i sverige.
Såg nyligen sådan tvåhjuling i stor center affär men minns ej vilka av de säljer sådan på K-rauta eller Bahaus. Priset ligger strax tusen lapp, för mkt pengar.

Men jag kom på när du pratade om tvåhjuling så jag utsöker mig på att hemmabygga, till ex köpa på biltema finns tvåhjuling med axel. Se på Biltema.se och ange 41-153 på sök.

Tack för tips från roland och jag var sväng in ÖB fanns inte där och så fortsätt jag till en affär och köpte luftslang som är rätt dimension för min hjul. Jadå allt i full arbetskraft och härlig jobbat på trädgård medan var solen sken och 16 grader varm. Vårkänslo!! :wink:

Synd att jag inte har solfångare, hade varit gratis varmvatten att duscha efter arbete :)
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Skriv svar