Om möjligt få fart på brännar-pannförsäljningen?

Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Re: Om möjligt få fart på brännar-pannförsäljningen?

Inlägg av Roli »

ronald skrev: Bequem... få slussvingar på köpet..
Jag hade för mig att det var EcoTec som var känd för sina ständiga slussvingebyten, men nu verkar det som om Bequemen också har likartade problem.......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
ronald
Pannrumstomte!

Re: Om möjligt få fart på brännar-pannförsäljningen?

Inlägg av ronald »

Roli skrev:
ronald skrev: Bequem... få slussvingar på köpet..
Jag hade för mig att det var EcoTec som var känd för sina ständiga slussvingebyten, men nu verkar det som om Bequemen också har likartade problem.......
Det var som sagt med lite ironi och allvar jag tog upp dessa saker i erbjudandena....kul att nån uppmärksammade... :wink: Roli...

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Jo, jag var med på det. Men vill nog ändå säga att det är EcoTec som är (ö)känd för sina "dåliga" slussvingar (livslängden......) och inte Bequemen. På den har jag inte hört speciellt mycket om några slussvingebyten..... eller vad säger du André ?
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Roli!Slussvingarna får du.... på köpet (byt när det är dags....kan ta år...men gratis är gott :wink:

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

På EcoTec:en behöver du inte vänta några år innan det är dax..... :wink:

Mina mina "nya" från i höstas (tveksam till hur nya de var, kanske legat något år på återförsäljarens hylla) är redan slut.... :cry:

Så jag skulle inte haft något emot om man fick nya när de gamla var slut... tar inte så lång tid att byta men det skall ju göras.
Moderator
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Vad skiljer i slussvinge tekniken mellan dom....som gör att ecoteqens vingar inte håller?

Som sagt la med det( ironiska /-allvar) erbjudandet för att jag tycker att dom "tillverkarna" borde få upp ögonen mer för sina brister och inte bara köra på och bara tänka på att man får sälja reservdelar ,blir nog bara ett kortsiktigt tänkande ?....Sen kör ju alla från klädkedjor-elgiganten sina "driver" varför inte pelletsbrännartillverkare nu när det ligger i träda som det sagts... :wink:
(Men får väl säga det igen "ju färre som eldar pelle desto billigare för oss andra"...

Mvh ronald
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Roli skrev:Jo, jag var med på det. Men vill nog ändå säga att det är EcoTec som är (ö)känd för sina "dåliga" slussvingar (livslängden......) och inte Bequemen. På den har jag inte hört speciellt mycket om några slussvingebyten..... eller vad säger du André ?
Kompisen åkte på byte nu efter 21 ton pellets i sin biomatic, Jag har kört ca 15 ton (drygt 3 år) nu men inte märkt att dom skulle va slut..
Bara för att jag sagt det lär dom väl måsta bytas.. :lol:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

André skrev:
Roli skrev:Jo, jag var med på det. Men vill nog ändå säga att det är EcoTec som är (ö)känd för sina "dåliga" slussvingar (livslängden......) och inte Bequemen. På den har jag inte hört speciellt mycket om några slussvingebyten..... eller vad säger du André ?
Kompisen åkte på byte nu efter 21 ton pellets i sin biomatic, Jag har kört ca 15 ton (drygt 3 år) nu men inte märkt att dom skulle va slut..
Bara för att jag sagt det lär dom väl måsta bytas.. :lol:
Precis så nämnde jag om tändelementet...Har inte bytt mitt på 4 år.."vips" några veckor senare var det dags....Så det är ju inte fel med en packe slussisar a tändelement eller vad det månde vara....på Köpet :wink:

Mvh ronald
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Nackdelen är väl att slussvingarna "åldras" då dom är gjorda av gummi, Kompisens slussvingar va hårda o spröda vid bytet..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Jag gissar att det är det som hänt mina vingar också som jag satte in i höstas. De låg "för länge" och åldrades hos återförsäljaren innan jag köpte dem..... :? De kändes inte alls så "smidiga" som de jag tidigare har köpt....
Moderator
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Går dom inte att mjuka upp på "någe" vis (som silikonduscha dom..varmbad ?
Eller är det för sent.. som med lakritsen som hamnat i "rännan" vid plockgodisdisken? :roll:

uppdat:På tal om pellets på köpet..så finns det en försäljare i stan som har 10 -onde pallen gratis (lite snålt kanske)Skulle tycka vart 6 e pall gratis om man köper av samma snubbe :wink: ...Men det börjar poppa upp en och annan uppstickare "egentillverkare" i stan ..ser trevligt ut...

Landsbyggd-sågverk-brännarpaket-nåt på köpet....vore ju nåt för glesbyggden att satsa på...

Mvh ronald
Skriv svar