Om möjligt få fart på brännar-pannförsäljningen?

ronald
Pannrumstomte!

Om möjligt få fart på brännar-pannförsäljningen?

Inlägg av ronald »

Kanske tillverk-återförsälj kan använda reklamen som Elgiganten kör med?? Få cykel på köpet.. KÖP EN:
Viking bio....få inre bännarrör på köpet
kmp/pellx....få tändelement på köpet
Janfire NH....få askskrapa på köpet..
Bequem... få slussvingar på köpet..
osv osv......Det vore väl nåt som skulle sätta lite fart i alla fall? :roll:

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Folk är för bekväma av sig, pellets är ett fast bränsle och kräver lite arbete, folk är för lata för det.

Dom gnäller på att blir fetare och fetare, inte fanken är det så konstigt, vi har en butik här intill med ca 60 parkeringsplatser, om de 5 platserna närmast ingången är upptagna så ställer sig folk framför ingången, på cykelvägen eller mitt i infarten istället för att slippa gå dom extra 10 metrarna till ingången.

Om folk ska elda pellets så krävs det nog att pelletsen blir rätt mycket billigare än el, eller att elen rasar iväg våldsamt i pris.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Olle45
Pannrumsnisse!
Kontakt:

Inlägg av Olle45 »

micke_932 skrev:Folk är för bekväma av sig, pellets är ett fast bränsle och kräver lite arbete, folk är för lata för det.

Dom gnäller på att blir fetare och fetare, inte fanken är det så konstigt, vi har en butik här intill med ca 60 parkeringsplatser, om de 5 platserna närmast ingången är upptagna så ställer sig folk framför ingången, på cykelvägen eller mitt i infarten istället för att slippa gå dom extra 10 metrarna till ingången.

Om folk ska elda pellets så krävs det nog att pelletsen blir rätt mycket billigare än el, eller att elen rasar iväg våldsamt i pris.
Hej
Krävs också kallare klimat så folk fattar att el inte räcker till att värma sig med, tror ingen vill frysa.
Tro nu inte på växhus effekt så som många tycks tro att det är därför vi har mildare klimat nu !! Det är bara till fälligt milt enligt min erfarenhet !
Är det naturliga svängningar av hur värmen i haven rörsig och det påverkar hur vindarna för med sig värmen.

MVH
Ruben
Tillverkar rökgasutrustning
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Som sagt branschen får ta till lite drastigare medel för att för att få snurr tror jag..Men som nån sa! ....Om man nu vill att det skall säljas mera brännare mm? (Då blir ju pellen bara dyrare efterfrågan styr)....Men jag bjuder på starttrådtipset...ändå :wink:

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Rayyan
Pannrumsnisse!

Inlägg av Rayyan »

Köper man en Bequem kan man få en musik-cd på köpet.
Thomas Ledin: "jag ska köpa vingar för pengarna"
Vid köp av Viking Bio så " jag ska köpa brännrör för pengarna" Samma Ledinlåt
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)
Danne82
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Danne82 »

Pellets ar ju blivit så dyrt så tex en luft/vatten pump är mer ekonomisk och nästan underhållsfri.
Det är som någon skrev i en annan tråd, de har skjutit sig själv i foten
deleted
OPEC
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av OPEC »

Nu blev det lite väl vimsigt och tramsigt.
"Vingar för pengarna" har Mikael Rickfors gjort och ingen annan.
Tomas Ledin har gjort en massa andra låtar men aldrig denna.
Rickfors var förresten frontfigur och sångare i The Hollies en gång i tiden.
CTC 1100, VIKING BIO, MAFA-MINI, Tigex25
Torsten
Pannrumstomte!

Inlägg av Torsten »

OPEC skrev:Nu blev det lite väl vimsigt och tramsigt.
Just det OPEC, Ledin skulle nog inte sälja många brännare. Risken att somna ifrån brännaren vore överhängande.
Rickfors som frontfigur i the Hollies förresten hm hm.
När the Hollies var på USA turne 1973 fick han ruska sandrör och lalla med medan Tony Hicks och Terry Sylvester turades om som lead singers.
http://www.youtube.com/watch?v=X2LiHq5xA7E

Nej ronald det är nog svårt att hitta på något sätt att öka försäljningen av pannor och brännare. Förresten har folk redan slutat elda, forumet är ju nästan avsommnat?
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Björne
Fröträd

Inlägg av Björne »

Framför allt får de bli hejd på prisutvecklingen på pelletsen. En sänkning igen ner till 2004-05:s nivån skulle kanske bidra till en något ökad försäljning.
Nibe City -02, Janfire Flex -a -03 och danfoss shuntautomatik.
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare
OPEC
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av OPEC »

När the Hollies var på USA turne 1973 fick han ruska sandrör och lalla med medan Tony Hicks och Terry Sylvester turades om som lead singers.
http://www.youtube.com/watch?v=X2LiHq5xA7E

Jag medger att det ser löjligt ut, men Rickfors var likförbannat bäst.
Jag har ett par bekantingar som lirat med honom för en massa år sedan.
Han körde "when a man loves a woman" och bandet slutade lira, det räckte med rösten tyckte de.
OPEC
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av OPEC »

Björne skrev:Framför allt får de bli hejd på prisutvecklingen på pelletsen. En sänkning igen ner till 2004-05:s nivån skulle kanske bidra till en något ökad försäljning.
Det är jag övertygad om att alla på forumet håller med om (möjligen förutom ett och annat troll).
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

OPEC skrev:
Björne skrev:Framför allt får de bli hejd på prisutvecklingen på pelletsen. En sänkning igen ner till 2004-05:s nivån skulle kanske bidra till en något ökad försäljning.
Det är jag övertygad om att alla på forumet håller med om (möjligen förutom ett och annat troll).
Ja det enda sättet för att försäljningen ska öka är sänkning av pelletspriset el kraftig ökning av elpriset utan att pelletspriset ökar (ej troligt) men jag hoppas snarare fler slutar med pellets så det blir överskott på den.. :roll:

Kollade på Äfab nu under "prisutveckling på energi/bränsle"
Bara ett stort fel att dom räknar ut kWh kostnaden för pellets med100% verkningsgrad, Verkligheten blir nått helt annat med 70-80% i årsverkningsgrad...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Rayyan
Pannrumsnisse!

Inlägg av Rayyan »

OPEC skrev:Nu blev det lite väl vimsigt och tramsigt.
Precis så är det jag kom på det efter en stund men glömde ändra.
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)
Andreas Hansson
Pannrumshärskare!

Inlägg av Andreas Hansson »

André skrev: Kollade på Äfab nu under "prisutveckling på energi/bränsle"
Bara ett stort fel att dom räknar ut kWh kostnaden för pellets med100% verkningsgrad, Verkligheten blir nått helt annat med 70-80% i årsverkningsgrad...
Dom har dessutom inte räknat något på 2008? Undra varför :roll:
Baxi Innova 30kw-2000L Ack
Jøtul I 520 FL
ronald
Pannrumstomte!

Re: Om möjligt få fart på brännar-pannförsäljningen?

Inlägg av ronald »

ronald skrev:Kanske tillverk-återförsälj kan använda reklamen som Elgiganten kör med?? Få cykel på köpet.. KÖP EN:
Viking bio....få inre bännarrör på köpet
kmp/pellx....få tändelement på köpet
Janfire NH....få askskrapa på köpet..
Bequem... få slussvingar på köpet..
osv osv......Det vore väl nåt som skulle sätta lite fart i alla fall? :roll:

Mvh ronald
För att citera mig själv lite så kan jag bygga på varje brännare med extra erbjudande på varje brännarpaket: med x-tra på köpet och höja det med
köp 2 pallar pellets ...få den tredje pallen på köpet
EX;Viking Bio...få inre brännarröret på köpet+köp 2pallar pellets den 3 på köpet... =Återförsäljare /tillverkare går ihop med om möjligt nån pelletspropducent (gärna lokalproducerat)gör fina erbjudande om man köper deras produkter.....(Nu när marknaden står still så är det kanske ett
sätt...Skall dom få nya pelletseldarkunder så kostar det ...Och bindningstiden på det "braiga" pelletspriset 3-4 år (Intjänad brännare?)
Men vi som redan har brännare då?vi blir utan billigare pellets :shock:
nä vi får också lite billigare av bara farten :)

Mvh ronald
Skriv svar