Vad tror ni andra, är Combifire ett bra överhuvudtaget??!!
Vänligen Brus

Snackar du med en rörkrökare privat och erbjuder han en summa svart brukar nog de flesta godta även fast dem arbetar för en större firma.brushuvud skrev:Har sett den begagnade Combifirepannan! Problemet är att hitta någon som kan installera en panna man inte köper av dem själva!! Eller finns det någon som kan detta i närheten av Billeberga i Skåne?? I så fall kommer jag nog köpa Fokuspannan för 21000 av Rinkaby.....
Bortfraktat,,en nyfikenhetsfråga? vart hamnar pannan ,på återvinningsstationen eller vart skall man lämna pannan..?brushuvud skrev:Är 40 000 ett bra pris för en combifire bra? Detta är installerat och klart inklusive allt såsom nytt expkärl och ny shunt och ny cirkpump och gamla pannan bortfraktad. Detta inkluderar inte brännare, förråd och skruv.
Vänligen Brus
Bilskroten här tar iallafall gladeligen emot pannor de brukar ju väga en del=) även soptippen/återvinningstationen här i kommunen tar emot pannor.ronald skrev:Bortfraktat,,en nyfikenhetsfråga? vart hamnar pannan ,på återvinningsstationen eller vart skall man lämna pannan..?brushuvud skrev:Är 40 000 ett bra pris för en combifire bra? Detta är installerat och klart inklusive allt såsom nytt expkärl och ny shunt och ny cirkpump och gamla pannan bortfraktad. Detta inkluderar inte brännare, förråd och skruv.
Vänligen Brus
Mvh ronald
Att små bilskrotare gladeligen tar hand om pannor förstår jag mycket väl. De tjänar bra med pengar på det. Frågan har varit uppe innan så jag gjorde en koll på jobbet.fisketorp skrev:Bilskroten här tar iallafall gladeligen emot pannor de brukar ju väga en del=) även soptippen/återvinningstationen här i kommunen tar emot pannor.ronald skrev:Bortfraktat,,en nyfikenhetsfråga? vart hamnar pannan ,på återvinningsstationen eller vart skall man lämna pannan..?brushuvud skrev:Är 40 000 ett bra pris för en combifire bra? Detta är installerat och klart inklusive allt såsom nytt expkärl och ny shunt och ny cirkpump och gamla pannan bortfraktad. Detta inkluderar inte brännare, förråd och skruv.
Vänligen Brus
Mvh ronald
Skroten tar dem gratis, tippen vet jag inte om det kostar något men kan ju inte vara så mycket. metall är iallafall gratis att återvinna där =)
Skulle nog hellre ta Nibe pellux med stående tuber från rinkaby..brushuvud skrev: Eller finns det någon som kan detta i närheten av Billeberga i Skåne?? I så fall kommer jag nog köpa Fokuspannan för 21000 av Rinkaby.....