Någon PLC styrning finns det inte till någon av de här varianterna på P21Lone Wolf skrev:Det jag har kommit fram till är att jag vill ha separat Plc iaf.
Effectamanualen:
http://www.effecta.se/effecta/filer/Eff ... lx.lag.pdf sidan 9
visar att det är samma otidsenliga potentiometerinställningar som på den "riktiga" KMP PX21 bara det att nu är potarna utflyttade i en separat låda Vrider man på potentiometrar så kan man inte komma tillbaks till en tidigare inställning igen.
Fläkten på PX21 är analog och varvtalet ställs in med potentiometer.Man kan mäta vilket spänningsvärde man har till fläkten om man skaffar en dyr multimeter med true RMS.
Modernare brännare har digital tachostyrning av fläkten.
Jag ställer om min brännare rätt ofta beroende på vädret, bara att knappa in två värden i displayen för fläkt och matning. Värden som man tidigare provat sig fram att de fungerar.
Om du absolut ska ha en sån här P21 brännare så tänk på att det finns inget roster utan pelletsarna ligger direkt i brännarröret och brinner. Det blir varmt som tusan och ett rostfritt brännarrör spricker förr eller senare sönder. Då finns inga garantier. KMP PX21 borde vara ett bättre val isåfall eftersom man där pga. de här problemen bytt till ett brännarrör av gjutjärn som håller bättre.