Panikfråga om Combifire 20

Skriv svar
michlos
Frö

Panikfråga om Combifire 20

Inlägg av michlos »

Tjena!

Kom hem idag och upptäckte att säkringen i min Combifirepanna hade gått. Problemet är att jag inte har någon aning om vilken sorts säkring det är då den hade splittrats och jag precis har köpt huset så jag har ladrig bytt säkring.

Har kollat i pappren om pannan men det står INGENTING om säkringen, mer än att det finns :wink:

NÅGON som kan tipsa mig om vad jag behöver få tag i? Känns LITE panikvarning just nu :shock:
michlos
Frö

Inlägg av michlos »

Har försökt få tag på dem men det är ju påsk så det är ju inte så många som jobbar nu i dagarna.

Är ju en jäkla tur att temperaturen har stigit så pass mycket att elementen endast behöver köra någon timme under natten.
AndersJ
Entusiast!
Kontakt:

Re: Panikfråga om Combifire 20

Inlägg av AndersJ »

michlos skrev:Tjena!

Kom hem idag och upptäckte att säkringen i min Combifirepanna hade gått. Problemet är att jag inte har någon aning om vilken sorts säkring det är då den hade splittrats och jag precis har köpt huset så jag har ladrig bytt säkring.
Har säkringen splittrats har du troligen en rejäl kortis och måste felsöka innan du byter säkringen, annars lär den gå direkt då du sätter i en ny.

AndersJ
Diom Olja/El 1987, Pellx PX20 -01, varmluftständning. Senaste processorn. Dragbegränsare KW SID012. Stora Enso pellets. 85/80 m2 boyta/biyta, 21/18 grader, byggt -48. Se även www-knappen.
pitch
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av pitch »

Vilen säkring är det som har gått?
Är det överhettningen eller är det säkringen för styrsystemet eller elpatronen?
mvh / pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
Skriv svar