Sotnings-Film
Fantastisk film!
JÄTTEINTRESSANT att se hur andra gör. Jag lärde mig massor. Tusen miljarder tack för denna film. Bra saker du hade att sota med, inser att jag måste skaffa mig en bra dammsugare. Skånskan var inga problem, du lät så tydlig en skåning nånsin kan göra
JÄTTEINTRESSANT att se hur andra gör. Jag lärde mig massor. Tusen miljarder tack för denna film. Bra saker du hade att sota med, inser att jag måste skaffa mig en bra dammsugare. Skånskan var inga problem, du lät så tydlig en skåning nånsin kan göra

//Mattias
Effecta 220c panna och Ecotec Bioline 20 brännare. Hus - 160kvadrat - byggår 1700 kallt...
Effecta 220c panna och Ecotec Bioline 20 brännare. Hus - 160kvadrat - byggår 1700 kallt...
Hejsan och välkommen hit ostabengt + killejkpg + Fd:Fliseldare
Har ni läst våra regler ?
3. 3. Är du ny medlem och vill ha svar på frågor? Då ska du skriva vilken utrustning du har, typ av panna och brännare (samt/eller övrig utrustning). Även bostadsort bör skrivas in.
Utan detta kan andra medlemmar inte hjälpa dig! Du skriver detta under "PROFIL" längst upp sidan hittar du det .
Har ni läst våra regler ?
3. 3. Är du ny medlem och vill ha svar på frågor? Då ska du skriva vilken utrustning du har, typ av panna och brännare (samt/eller övrig utrustning). Även bostadsort bör skrivas in.
Utan detta kan andra medlemmar inte hjälpa dig! Du skriver detta under "PROFIL" längst upp sidan hittar du det .
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Den här filmen har varit tungan på vågen för mig. Kommer nog köpa Fokuspannan då jag tycker att det är ett bra sätt att sota. Har 1,80 i pannrummet och sotning framifrån verkar kanon. Snyggt jobbat!! Önskar att alla tillverkare la ut sådana instruktionsfilmer så att man ser användarvänligheten....
Ulmabrännare i Ulmapanna
125 m2 i ett och ett halvt plan plus uppvärmd källare på ca 70 m2. Dåligt isolerat med gamla dragiga tvåglasfönster. Byggår 1929 och tillbyggt 1960.
125 m2 i ett och ett halvt plan plus uppvärmd källare på ca 70 m2. Dåligt isolerat med gamla dragiga tvåglasfönster. Byggår 1929 och tillbyggt 1960.
Filmen är ju kanoooooon.
Här snackar vi nördar (jag med). Pelletseldning är en livsstil som kräver eld(haha)själar.
Grymt bra iniativ att göra en film. Hoppas att fler hänger på grejjen med film.
Ha en underbar dag allihop!!!
Här snackar vi nördar (jag med). Pelletseldning är en livsstil som kräver eld(haha)själar.
Grymt bra iniativ att göra en film. Hoppas att fler hänger på grejjen med film.
Ha en underbar dag allihop!!!
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.