Behöver tips ...
http://www.kelkoo.se/sbs/146501/18202701.htmlnicka skrev:Grovdammsugare e nog bästa tipset ja fått ...
TACK
Här har du en annan variant för finsmakare För dom "eleganta" pannrummen

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Undrar hur en sådan ser ut...Karla1 skrev:Finns billiga gravdammsugare för några hundralappar .....

Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
jaruuRoli skrev:Undrar hur en sådan ser ut...Karla1 skrev:Finns billiga gravdammsugare för några hundralappar .....![]()
![]()
![]()
![]()

ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
LILA !?ronald skrev:http://www.kelkoo.se/sbs/146501/18202701.htmlnicka skrev:Grovdammsugare e nog bästa tipset ja fått ...
TACK
Här har du en annan variant för finsmakare För dom "eleganta" pannrummen![]()
Mvh ronald

de va en äcklig färg

Måste ju svart elle antracit å gärna lite kromat så den passar till "brännarcarten" ja ska ha parkerad där nere....
begriper du ingenting ??

http://www.kelkoo.se/ps_18202699/146501.html
håll till godo!Så klart vad dum jag va...KROM ska det va
Mvh ronald
håll till godo!Så klart vad dum jag va...KROM ska det va

Mvh ronald
ronald skrev:http://www.kelkoo.se/ps_18202699/146501.html
håll till godo!Så klart vad dum jag va...KROM ska det va![]()
Mvh ronald

Krya på dig

Det bästa är nog att ha en panna med så lite vatten så möjligt i och ha en välisolerad ackumulatortank som du har värmen i, på det viset får du så små förluster så möjligt och kan dessutom välja storlek på tanken beroende på om du behöver stora mängder varmvatten på kort tid eller inte (bad m.m).
Tänker man till här så kan man ju förbereda det hela för solvärme också (vilket i och för sig förutsätter att vi får sol på sommaren....
vilket inte är helt säkert.....)
Vi har en hel del solförbrukare här också så där finns nog en del tips att hämta in.
Tänker man till här så kan man ju förbereda det hela för solvärme också (vilket i och för sig förutsätter att vi får sol på sommaren....

Vi har en hel del solförbrukare här också så där finns nog en del tips att hämta in.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Har nu vart runt överallt på forumet känns de som ...
Å nu kommit till nästa fas i "ligga sömnlös" ... PELLETS
Asså ja kör med de min leverantör har hemma ...
Just nu Fågelfors ... innan var det Syd pellets
Små ljusa bitar ... ingen skillnad på dom i storlek
E det verkligen så jäkla stor skillnad mellan pelletsen ??
Kanske skulle skrivit om detta på pellets leverantörer etc ... men håller mig till detta inlägget ... vet min plats
Asså ja kör med de min leverantör har hemma ...

Kanske skulle skrivit om detta på pellets leverantörer etc ... men håller mig till detta inlägget ... vet min plats

http://www.radron.se/templates/test____4709.asp#kortnicka skrev:Har nu vart runt överallt på forumet känns de som ...
Asså ja kör med de min leverantör har hemma ...![]()
Mvh ronald