Brand i pannrum...

Galne-Gurra
Fröträd
Kontakt:

Inlägg av Galne-Gurra »

Jo dom har varit här och sanerat dom delar av huset som vart rök och sotskadade,saneringsfirman gjorde ett proffsjobb i mitt tycke.
Endast gipsskivorna i pannrummet som jag är mindre nöjd med som är gråa nu.
Det som är prioritet 1 just nu är att få en pelletsbrännare installerad,blir dyrt att köra på elpatronen.
EcoTec Bioline 20 + Albin11b special panna från 1979 + ackumulatortank 1200 liter.
Hemmabyggt pelletsförråd på ca:0,7m3
2plans hus med vind och källare,boyta 130 Kvm2 + källare 65Kvm2.
Byggår 1901.
Magnus Fors
Prima virke

Inlägg av Magnus Fors »

det var ju skönt kämpa på
panna ctc -62
brännare - Janfire flex-a
hemmabyggt förråd som rymmer ca 200kg
hus 150m2 i två plan
Galne-Gurra
Fröträd
Kontakt:

Inlägg av Galne-Gurra »

Så j-a typiskt,dom två extra trådlösa brandvarnarna jag köpte fungerar inte med dom två som ingår i startpaketet.
Tyckte att dom såg annorlunda ut,så jag frågade tjejen i kassan men hon kunde inte svara om dom skulle vara till utbyggnad av systemet.
Hon hämtade den som är ansvarig för elektronik avdelningen,han sa att det är inga problem,dom funkar med startpaketet.
Men icke sa nicke,dom i startpaketet funkar som dom ska,men dom kommuniserar inte med dom i utbyggnads paketet.
Var nyss in på Julas hemsida,där såg jag att dom som jag köpt för utbyggnad inte alls ser ut som dom som finns på hemsidan.
Så nu måste jag åka 18 mil för att byta dom :twisted: :twisted: :twisted:
EcoTec Bioline 20 + Albin11b special panna från 1979 + ackumulatortank 1200 liter.
Hemmabyggt pelletsförråd på ca:0,7m3
2plans hus med vind och källare,boyta 130 Kvm2 + källare 65Kvm2.
Byggår 1901.
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Taskigt.

Tycker jag att man köper riktiga brandvarnar hos kvalifera fackman kända tillverkar och inte köper utav ex Biltema eller asiens grejor. Billigt brukar inte vara hundra procent fungerar.

Värt att prata med sina försäkringsbolaget som dom brukar finns erbjuder försäljning till bra pris och godkänd brandvarnar som är kvaliferad och godkäns. Samt man får lite rabatt på premie.
Kostar hundra spänn dyrare men vad är värd.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Skriv svar