Har jag fått rätt pellets?
Har jag fått rätt pellets?
Jag har precis fått pellets levererat hem till mig från en leverantör som jag beställt Vida-pellets av. Hur vet jag att jag fått rätt fabrikat? Säckarna är vita och helt omärkta. Brukar Vida paketera sina pellets så? Jag har tidigare använt annat fabrikat så jag känner mig en aning osäker.
Viessmann Vitodens 222 F
Låter lurigt. Svårt att tänka sig att Vida skulle få slut på sina märkta säckar. Ring upp Vida direkt på 0393-216 50 och fråga. Vida brukar köra ut till kunden direkt men det finns alltså också underleverantörer.
Är pelletsen ljus, hård och av rätt olika längd så finns det chans att det är Vida. Eller så har underleverantören lurats och levererat en annan sort.
Är pelletsen ljus, hård och av rätt olika längd så finns det chans att det är Vida. Eller så har underleverantören lurats och levererat en annan sort.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Stora Enso pellets.
Inget ovanligt att det säljs omärkta säckar , händer att leverantören(tryckeriet ) sjabblar och då väljer man att köra ut omärkta säckar. Håller med om att det bästa är att kontakta Vida och kolla detta.
Är det en seriös leverantör så borde de ha informerat dig om detta.
MVH// Dave
Är det en seriös leverantör så borde de ha informerat dig om detta.
MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Jag hämtade en pall vita omärkta säckar på Byggmax idag, och tänkte inte på det förrän jag packade av släpet
Av nån anledning blir man ju mer misstänksam när lågprisbutikerna säljer omärkta varor, så kanske skulla man slå en signal och se vem tillverkaren är.

CTC Ecoflex med rums- och utegivare, installerad 2010, veckoförråd. 110+70 kvm 40-talshus med tunna väggar i ytong. Numera med klimatvind. Tidigare: Ecotec-brännare i gammal dubbelpanna, funkade i fyra år ...