regler för rördragning?

Jesper@Fordson

Inlägg av Jesper@Fordson »

..
Senast redigerad av Jesper@Fordson den sön 04 jan, 2009 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Jägarn
Entusiast!
Kontakt:

Inlägg av Jägarn »

hmm va är detta??dagis..håller till ämnet

ps mod lås denna tråd!!!!
Torsten
Pannrumstomte!

Inlägg av Torsten »

Har aldrig tyckt att rörläggare är idioter. Bra om det finns kvalificerat folk till sånt som man inte kan lösa genom att gå till en affär. Tycker som du att folk kan betala och inte alltid kräva svartjobb. Själv är jag dock glad att det finns varuhus till sånt som datorer och byggvaror. Är det nåt fel på grejorna - aldrig något knussel utan bara att byta. Går inte att jämföra med kvalificerat jobb som att byta värmesystem, sånt kräver ju kunskap.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Går inte att jämföra med kvalificerat jobb som att byta värmesystem, sånt kräver ju kunskap.
Jo, det behövs ju inte för att lägga nytt tak på huset.....
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Rayyan
Pannrumsnisse!

Inlägg av Rayyan »

Den här tråden har spårat ur. Kanske ska ADMIN eller MODERATOR gå in och göra något? Inför en "slaskhink" för "off topic" så finns korrespondensen kvar och kan läsas av de som är nyfikna.

Varför inte göra en avdelning som kan heta "Erfarenheter leverantörer" eller någog liknande?

Det här ligger långt under den nivå som man väntar sig i ett seriöst forum
Baxi Innova 30.
4x500 liter acktankar vid vedeldning.
1x500 liter med vvb vid pelletseldning.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
225 m² (125 boende, 100 källare)
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Det är bara för admin eller moderator att skriva att de tagit bort inlägg,som inte tillhör trådskaparens ämne eller i dess närhet.
:wink:
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Jesper@Fordson

..
Senast redigerad av Jesper@Fordson den sön 04 jan, 2009 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Jesper@Fordson

..
Rayyan
Pannrumsnisse!

Inlägg av Rayyan »

Jesper@Fordson skrev:
Rayyan skrev:Den här tråden har spårat ur. Kanske ska ADMIN eller MODERATOR gå in och göra något? Inför en "slaskhink" för "off topic" så finns korrespondensen kvar och kan läsas av de som är nyfikna.

Varför inte göra en avdelning som kan heta "Erfarenheter leverantörer" eller någog liknande?

Det här ligger långt under den nivå som man väntar sig i ett seriöst forum
Ditt inlägg ligger väldigt lågt iaf. Det är väl inget fel i att åsikter vädras.
Vill man slippa andra vinklingar på saker så hoppa över att läsa. Verkar ju ändå som om att en del vill diskutera saken. Men bättre vetande finns ju överallt.
Tål inte kritik och tar på sig ansvaret för alla "hantverkare" Förföljelsemani?

Jag fortsätter som andra, helt off topic för det verkar vara vedertaget här Hej från mig. jag söker andra sidor.
Tack för hjälpen: Jesper@Fordson
Baxi Innova 30.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
Jesper@Fordson

..
Rayyan
Pannrumsnisse!

Inlägg av Rayyan »

Jesper@Fordson skrev:
Rayyan skrev:
Jesper@Fordson skrev: Ditt inlägg ligger väldigt lågt iaf. Det är väl inget fel i att åsikter vädras.
Vill man slippa andra vinklingar på saker så hoppa över att läsa. Verkar ju ändå som om att en del vill diskutera saken. Men bättre vetande finns ju överallt.
Tål inte kritik och tar på sig ansvaret för alla "hantverkare" Förföljelsemani?

Jag fortsätter som andra, helt off topic för det verkar vara vedertaget här Hej från mig. jag söker andra sidor.
Tack för hjälpen: Jesper@Fordson
Så lite så.. :mrgreen:

Fordson svarar inte på PM. Kanske för svårt att vara president för alla hantverkare. Du har ju redan tagit den rollen, Jesper.
Eller????
Fortfarande off topic.
Baxi Innova 30.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
Jesper@Fordson

..
Rayyan
Pannrumsnisse!

Inlägg av Rayyan »

Uppenbarligen har mitt PM till Jesper inte kommit fram. Så ingen skugga må falla över honom (i det här fallet) Kanske min egen försumlighet eller nätets brister. IAF. Jesper svarade i PM. Det var hyggligt och bra. Kanske lite burdust språk men ok iaf.
Baxi Innova 30.
Viking Bio -06.
Tigex 25.
KW Z150.
Jesper@Fordson

..
Senast redigerad av Jesper@Fordson den sön 04 jan, 2009 21:53, redigerad totalt 1 gånger.
notti
Pannrumsnisse!

Inlägg av notti »

Torsten skrev:Datorbutiker ger jag inte fem öre för. Elgiganten, Siba. PC Center mm. gnäller inte om det blir ngt. fel oftast byter dom ut skiten om det inte fungerar.
Köpte en PC på Liontech (datorbutik). Satte i ett extra nätverkskort. Efter tre mån. krashade datorn. Det tog en vecka för dem att diagnosticera. När jag hämtade datorn skulle den fungera. Felet var det extra nätverkskortet (standard PCI) därför fick jag betala 600 kr för deras felsökning. Enligt dem gick det inte att ha just det nätverkskortet på datorn. Var jag en sån idiot som inte begrep det så var det bara att betala.
När jag kom hem var datorn som tidigare dvs. den krashade så fort man gjorde någonting fast nu utan extra nätverkskort. Tog då och diagnosticerade lite själv. Det visade sig att den röda SATA sladden från moderkortet till disken var glapp. Ett lättare fel att hitta kan jag inte tänka mig. Gick tillbaka till affären och efter 10 minuters högljutt diskuterande lyckades jag få mina 600 kr tillbaka. Nätverkskortet fungerar naturligtvis, det var bara en undanflykt för att inte orka hitta felet.
Nästan så man tycker att de ökända bilskojarna på Surbrunnsgatan 56 i Stock var renhåriga i jämförelse!
Tycker att du ska byta butik och verksta ..till oss kommer det stimm av ledsna människor och gråter på våra axlar efter att dom säger sig varit så dumma att dom gått på reklamen och handlat från stormarknad ..ska bara lägga till att hos oss sägs det av kunder att det aldrig är några problem med något ..jovisst är det så för dom smarta små företagarna har inte råd att förlora en endaste kund medans dom stora märker inte ens av 10 förlorade kunder ..nää smarta små företag vårdar och tar hand om sina kunder och därmed ökar lönsamheten i företaget :wink:
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Skriv svar