Hej, jag har lyckats köpa ett komplett reglersystem svinbilligt av grannen. Då vi ska byta panna om ett antal år framöver har jag inte lust att lägga massor med pengar på ett nytt..
Dock saknas det ett gäng med sidor i installationsmanualen (bland annat kopplingsschema) så jag undrar om det är någon som råkar ha en sådan ?
Jag är lite osäker på namnet på prylarna.. Men det står Honeywell på några prylar och Albin AQ6000 på några andra (bland annat boxen och innegivaren, den med display och sånt på...)
Installationsmanual till Honeywell Albin AQ6000
-
- Frö
Re: Installationsmanual till Honeywell Albin AQ6000
Jag skulle också behöva dokumentation till Albin AQ6000
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
-
- Frö
Den gav ju lite info, men hur fungerar omkopplarna (sid3 o 4). Vad står "System 10" för? Hur får jag andra inställningar? Vad används potten "2" till? Är det någon som kan ge mera info?
Tacksam för all info!!!
Tacksam för all info!!!
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Jag har ingen erfarenhet av den här styrningen, men har sett andra fabrikat med liknande upplägg.
Min teori är att System 10 är den typ av styrning med panna och fyrvägsventil som visas i schemat.
Sedan kan styrningen användas i andra applikationer t.ex. fjärrvärme, solvärme, konstant temperaturreglering etc. som har andra systembeteckningar och som ställs in med omkopplarna på kortet.
Skulle tro att man justerar reglerkurvans lutning med potentiometer 2.
Vilka andra inställningar är du ute efter?
Min teori är att System 10 är den typ av styrning med panna och fyrvägsventil som visas i schemat.
Sedan kan styrningen användas i andra applikationer t.ex. fjärrvärme, solvärme, konstant temperaturreglering etc. som har andra systembeteckningar och som ställs in med omkopplarna på kortet.
Skulle tro att man justerar reglerkurvans lutning med potentiometer 2.
Vilka andra inställningar är du ute efter?
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare