Trimproblem KMP/ elschema

Skriv svar
Nojje
Gallringsobjekt

Trimproblem KMP/ elschema

Inlägg av Nojje »

hallå, har köpt en beg kmp px21 och upptäckte att trimpotesiometrarna var illa åtgångna, så jag kollade upp och bytte dom samtidigt som jag uppgraderade med en ny processor, men då kom strulet då brännaren går upp på högeffekt så går skruven 1 å ett halvt varv, nästan 2 utan att reagera på när man trimmar, vad e det för fel då?? potensiometern till fläkten va på 10 k , och jag mätte på de andra och de verkade vara av samma typ, men inget händer, full ös hela tiden, ?????? :(

nån som vet,
vore tacksam för ett svar snabbt, de e kallt ute *S*

sen undrar jag om det finns nått elschema med komponenter att hitta?

mvh nojje
CTC 1100 family-98 å PX21 nya termostater å shuntmotor Tegelhus från -64 på 91+87 treglasfönster
carpelux
Entusiast!

Inlägg av carpelux »

Det finn linjära och logaritmiska potentiometrar, kolla så du har satt dit en av samma sort.
Bequem 20D i en biomatic panna.
KW SID012 dragbegränsare, 7 M skorsten med 110mm insatsrör.
Nojje
Gallringsobjekt

Inlägg av Nojje »

carpelux skrev:Det finn linjära och logaritmiska potentiometrar, kolla så du har satt dit en av samma sort.
tackar tackar jag har skickat pm carpelux , men tar det här åxå, hur kollar man vilket som e vad ? , finns de elscheman??
CTC 1100 family-98 å PX21 nya termostater å shuntmotor Tegelhus från -64 på 91+87 treglasfönster
Nojje
Gallringsobjekt

lösning

Inlägg av Nojje »

man får tacka för de svar man fått , men det var potesiometern som var kass, tur man köpte en extra
:D
Skriv svar