Har en Janfire flex - A.
Jag märker att plåten går att skjuta ca 4 mm fram och tillbaka fast den ligger på plats längst bak mot kanten. Ska det vara så? Kan man göra rent brännarkoppen med smärgelduk så den blir riktigt ren? Jag har även märkt att den kant som brännarkoppen ska vila mot blivit lite sotig och lite kladdig. Ska man göra den riktigt ren för att plåten ska ligga dikt.
Har någon något förslag eller egen erfarenhet?
Ska brännarkoppen kunna åka fram och tillbaks
Ska brännarkoppen kunna åka fram och tillbaks
janfire jämäpanna K-silo. Planer på stort förråd
Själva rosterplåten kan nog röra sej lite fram och tillbaka. hur mycket den rör sej i min vet jag inte exakt. plåten kan ha slagit sej av värmen. det är ingen fara bara den inte trillar av i bakkanten.
själv gör ja rent plåten med en mejsel där det sitter som hårdast. viktigast är att hålen är rena.
själv gör ja rent plåten med en mejsel där det sitter som hårdast. viktigast är att hålen är rena.
Nibe City -02, Janfire Flex -a -03 och danfoss shuntautomatik.
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare
Böja plåten
Hej Andrè
Läst mycket du skrivit och lärt mig en hel del av det. Vad menar du att jag ska böja för plåt?
Läst mycket du skrivit och lärt mig en hel del av det. Vad menar du att jag ska böja för plåt?
janfire jämäpanna K-silo. Planer på stort förråd
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Sorry va lite otydlig där rostret menade jag, Jag böjde bara ut den så den passade bra...
Det va tidigare ägaren som sa att jag skulle göra de, Det är väl då man hackar bort sintringen man ändrar formen på de...
Det va tidigare ägaren som sa att jag skulle göra de, Det är väl då man hackar bort sintringen man ändrar formen på de...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd