Kan den bli dålig????
Kan den bli dålig????
Kan ett tändelement bli dåligt och eller slutar det att funka på en gång?
Albin 330, Viking B16GL, 100+100m2 i en tegelvilla
Dom kan bli dåliga, kan hända många olika saker.
Det kan helt plötsligt bli avbrott i den.
Det kan gå hål på röret och då kan man få massor med konstiga effekter inklusive kortslutning så att säkringar som går.
Effekten blir sämre med tiden så att den värmer mindre och mindre bra.
Det kan gå hål på röret och då kan man få massor med konstiga effekter inklusive kortslutning så att säkringar som går.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Det gäller nog specielt roslagsbrännaren,som jag har hört att den ha dåliga tänd element. Min B16 har jag kört snart 1,5 år,den funkarmicke_932 skrev:Dom kan bli dåliga, kan hända många olika saker.
Albin Trio 330
Viking B16
145 kvm boyta+90 kvm källare
9m skorsten
4 pers
Viking B16
145 kvm boyta+90 kvm källare
9m skorsten
4 pers
Dom påstås ha varit dåliga men det var många år sedan, mitt är i och för sig bara 15 månader men funkar klockrent ännu och det är 4 års garanti på Roslagsbrännaren inklusive tändelement.Det gäller nog specielt roslagsbrännaren,som jag har hört att den ha dåliga tänd element. Min B16 har jag kört snart 1,5 år,den funkar
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
Har kört ett år nu exakt och peppar peppar inte behövt byta än. Har blivit lovad ett nytt som kompesation för diverse annat av Mårten på Bionordic men leveranstiden har dragit ut en 10 månader eller så
hehe.. Men som sagt. Än tuffar de på 

Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,