Kan ni tipsa till mig. Det är min brosan som vi har skaffat pelletsbrännare. Då är bara kvar att fixa är en draglucka vi behöver, så sökte jag och hittade inte som skulle passar till den rökkanal.
Hoppas vad jag kan beskrivning här.
Här hans rökkanal är som L ( vinkel i 90 grader) med där upp hörnet har "fas" som lucka för sotning som man kan sota framåt och neråt.
Så där upp till hörn finns lucka hål är bredd 135 mm x Längd 90 mm. medan ytan är B=190 x L= 130 . Rökkanal är B=190 x H= 95.
Fråga är, om jag inte hitta en sådan färdig draglucka att köpa kanske man kan beställa, det tror kan vara svin dyrt.
Då kan jag tänka mig att hitta en lösning som skall gå att klippa en tunnplåt och borra och montera så att den kan gunga och sätt en skruv på plåt och viktmutter.
Vad tror ni, tacksam få tips eller nån som har sett på nätet så lämna här adress så jag kan kolla.
Söker efter en lösning för draglucka ...
Söker efter en lösning för draglucka ...
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-
- Fröträd
Kolla här om någon draglucka med stos kan passa:
http://www.koolman.se/dok/sid_dragbegransare.pdf
Dragluckan kostar ca 500kr och stosen ca 200kr.
Nibe Alpha Keram med PellX 02 och två ack-tankar.
Renoverad Janfire flex-A står som reserv.
Renoverad Janfire flex-A står som reserv.
Toppen, där var skit bra och enkelt.Pelleplutt skrev:Kolla här om någon draglucka med stos kan passa:
Kille jag pratade med var oxå toppen, han har hittat exakt till mig som jag angav exakt måttet. Inga problem och skicka nu på eftermiddag.
det blev 1000 kr för draglucka + vinkel rör för sotlucka. inkl moms och frakt. Skönt nu har vi fixat.
Tack Pelleplutt. Ha det

Jag kan rekommendera er som söker efter draglucka eller någon du har

Eftersom Koolman är direkt tiööverka utan mellan hand, därför.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Re: Söker efter en lösning för draglucka ...
Hejmanin skrev:Kan ni tipsa till mig. Det är min brosan som vi har skaffat pelletsbrännare. Då är bara kvar att fixa är en draglucka vi behöver, så sökte jag och hittade inte som skulle passar till den rökkanal.
Hoppas vad jag kan beskrivning här.
Här hans rökkanal är som L ( vinkel i 90 grader) med där upp hörnet har "fas" som lucka för sotning som man kan sota framåt och neråt.
Så där upp till hörn finns lucka hål är bredd 135 mm x Längd 90 mm. medan ytan är B=190 x L= 130 . Rökkanal är B=190 x H= 95.
Fråga är, om jag inte hitta en sådan färdig draglucka att köpa kanske man kan beställa, det tror kan vara svin dyrt.
Då kan jag tänka mig att hitta en lösning som skall gå att klippa en
tunnplåt och borra och montera så att den kan gunga och sätt en skruv på plåt och viktmutter.
Vad tror ni, tacksam få tips eller nån som har sett på nätet så lämna här adress så jag kan kolla.
Tigerholm o Koolman köper adaptern hos Transtemper bra dragbegränsare till bra priser.... det viktiga är att dragbegränsaren får rätt storlek!!! Adepter finns även spec till låga priser...
Skortstens höjd , area , effekt på anläggningen...
http://www.transtemper.se
MVH Ruben
-
- Pannrumstomte!
Koolman är en mellanhand !manin skrev: Eftersom Koolman är direkt tiööverka utan mellan hand, därför.
Det är Olle45 här på forumet som bygger åt både Tigerholm och Koolman.
Firman heter Transtemp och ligger i Alingsås.
Kolla under marknadsföring och erbjudanden.
Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.