koppling av externskruv hur
koppling av externskruv hur
har en janfire flex den är gul alltså lite äldre.
Har nu köpt en externskruv men kan inte hitta var jag skall koppla in den någonstans på brännaren.
det finns 3 st sladdar på översidan av brännaren en till givaren och en går in i dubbeltermostaten och 1 som det inte finns någon ström till den bara hänger där kan det vara den men hur får jag ström till den
Har nu köpt en externskruv men kan inte hitta var jag skall koppla in den någonstans på brännaren.
det finns 3 st sladdar på översidan av brännaren en till givaren och en går in i dubbeltermostaten och 1 som det inte finns någon ström till den bara hänger där kan det vara den men hur får jag ström till den
CTC Total -82:a, ved
Pannan
Pannan
den 3 kabeln är mycket riktigt till externskruven. När du trycker på den vita knappen på styrboxen skall du kunna mäta på sladdarna i den kabeln. Då
ska du även höra den interna doseringsskruven inne i brännaren.
ska du även höra den interna doseringsskruven inne i brännaren.
Nibe City -02, Janfire Flex -a -03 och danfoss shuntautomatik.
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare
Nu har jag mätt som du beskriver men det finns fortfarande ingen ström till kablarna. Kan det vara nått fel inne i kretskortet måntro.
Nu säljer jag snart allt ihop börjar tröttna att det inte fungerar. Någon som har en bättre begagnad brännare med skruv som fungerar att sälja
Nu säljer jag snart allt ihop börjar tröttna att det inte fungerar. Någon som har en bättre begagnad brännare med skruv som fungerar att sälja
Pannan
Pannan
om givaren för pellets i nedfallsröret är påverkad (pellets framför) kommer inte externskruven att få någon matning. Det finns även en liten omkopplare inne på kretskortet nere i vänster hörn. (den är grå med röda flärpar på) båda dessa skall stå på flex. kommer ej ihåg om de är upp ner vänster eller höger, men om de står på minor kommer inte heller skruven att gå.
Nibe City -02, Janfire Flex -a -03 och danfoss shuntautomatik.
tack för hjälpen
Hej
tack för hjälpen Björne nu sitter skruven där och det fungerar bra.
Mycket bra forum detta, fick mer hjälp och svar här än av en återförsäljare som absolut på stod att det inte gick att ha skruv på denna brännare.
Ville bara praka på oss en massa onödiga eliktronikboxar till hutlösa priser.
så en en ång många tack
tack för hjälpen Björne nu sitter skruven där och det fungerar bra.
Mycket bra forum detta, fick mer hjälp och svar här än av en återförsäljare som absolut på stod att det inte gick att ha skruv på denna brännare.
Ville bara praka på oss en massa onödiga eliktronikboxar till hutlösa priser.
så en en ång många tack
Pannan
Pannan