Holmen ska börja med pelletstillverkning vilket låter lite konstigt i mina öron med tanke på att deras enheter slukar virke. Alla talar om virkesbrist i den branschen.
Jag kan bara tolka detta som att det är förbaskat bra avans på pelletstillverkning.
Ny pelletetsfabrik
Ny pelletetsfabrik
Janfires spaksotar panna tidigare Flex A, nu NH
Jo, men om dom slukar virke så lär den väl som biprodukt bli stora mängder material lämpligt för pelletsproduktion antar jag.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Dom ska ta rest produkter som massa spill bark och nå mer typ spån och andvända det till eget bruk att värma upp .. Dom säger att dom ska kanske sälja skulle kolla marknaden eller så mena dom att dom ska kolla om det är nån lönsamhet att tillvärka själv eller köpa in .. Tror de inte blir nån tillvärkning till oss konsumenter .. Är va ja har hört på byn i iggesund =)
Kmp px21 -2007
Ctc 1100 family -2000
120m² boyta 2 plan -1957 Ca 22
Ctc 1100 family -2000
120m² boyta 2 plan -1957 Ca 22
Aha!
Trodde dom redan eldade upp sådana restprodukter direkt i barkpannan som brukar va ett normalt förfarande i den typen av industri. ( massa tillverkning )
Att pressa pellets å sen elda upp låter lite omständigt.
Men det kanske är rester från sågade trävaror det gäller
tänkte inte på det först.
Trodde dom redan eldade upp sådana restprodukter direkt i barkpannan som brukar va ett normalt förfarande i den typen av industri. ( massa tillverkning )
Att pressa pellets å sen elda upp låter lite omständigt.
Men det kanske är rester från sågade trävaror det gäller
tänkte inte på det först.
Janfires spaksotar panna tidigare Flex A, nu NH