Furetör skrev:
Funderade också på att köra en minigrävare själv, men jag skippade den tanken eftersom det skulle grävas ca 3 meter djupt, det klarar inte en minigrävare. Dessutom, minsta misstag med skopan och man dunkar hål i grunden. Låt en grävare schakta.
SANT
Jippo !!
Ja det var F* vad jag är glad idag.
Jag fick en av andra kollega och gav mig telnr, och han arbetar med grävare och det kostade samma för att hyr grävmaskin 1,7 ton under weekend.
Så brrr.... direkt kl 7 på morgonejn o hela på 6.5 timmar runt 36 meter och ca 1,7 m ner. förvånade hur han jobbat så skicklig. hade två kablar tvär över mellan kablar var avstånd 1,2 m han grävde utan problem eventuell grävde under trappor med grävmaskin. han gjorde ingenting med en spad alls.
Hade jag hyrd minigrävare då jag tänkte, nej det hade jag inte klarat över helg och jag skulle absolut använda spade mellan kablar och under trappor, sen var det rätt många stora stenar o besvärlig så tänkte jag med 1,7 ton hade inte klarat sa han. Han körde med 3,5 ton.
En rolig sak som jag beundrade över dom har jag hittat massor ölburkar överallt runt under mark dräne, ca 30 burkar. alltså det har liggat 30 år, knappt nästa inga har rostat ölburkar, en del deformerat och en del nästa hel. Må vara så att byggmän som byggde var så enormt törstig eller var det svartjobb hrm...
Så känns skönt och ska göra byggvidare ....
Ha det

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star