Kom ner igår i pannrummet....
Då varnar den för fläkt ur funktion. Startar om o allt fungerar som vanligt.....
Har ju läst lite om här på forumet att de har krängt iväg ett parti vikingar me kass fläkt, blev ju lite orolig.
Ringde Värmebaronen o pratade me en servickille vid namn Fredrik, Han frågade om det blåst mycket hos mej(kan du ge dej fan på svarade jag)
O så förklarade han att de kan bli spänningsfall i vikingen o då kan den börja varna för kass fläkt....
Ä det fler som varit me om samma?
FLÄKT UR FUNKTION
FLÄKT UR FUNKTION
ctc 1200fam 2004, viking bio hemgjort förråd
Norsk pellets Kåk från -53 på 75m + källare.
Norsk pellets Kåk från -53 på 75m + källare.
fick min fläkt utbytt efter bara c:a en månads körning (mars -06) men då hade den krånglat rejält. Montören sa att baronen hade haft lite problem med fläktarna men det ska vara åtgärdat... har inte haft några problemos sen utbytet
VikingBio, Albin Futura Std, Agrol Pellets
Tegelkåk från -57 121kvm + källare
Tegelkåk från -57 121kvm + källare
Fläkt ur funktion
2008-02-11 Senaste nytt: Efter ett flertal stopp pga. fläkt ur funktion beställde jag service från VIS, och berättade om mina problem.
Deras kille kom och bytade fläkt (från plast till metall) och en 'pinne' (antar, det är någon flash-RAM) med program, så den har lite ändrade gångtider.
Eftersom det [b]var[/b] problem på brännaren skickades faktura till Värmebaronen.
Inga problem sedan dess.
mvh
Torben
Har haft en del fläkt ur funktionsstopp under senaste tiden.
Ringde leverantör (VIS Kävlinge) som menar att det är för att skorstenen behöver sotas... några åsikter om detta?
Jag tänker kanske testa att damma av fläkten också, det kanske kan ställa till det också om den är dammig
/Torben
Deras kille kom och bytade fläkt (från plast till metall) och en 'pinne' (antar, det är någon flash-RAM) med program, så den har lite ändrade gångtider.
Eftersom det [b]var[/b] problem på brännaren skickades faktura till Värmebaronen.
Inga problem sedan dess.
mvh
Torben
Har haft en del fläkt ur funktionsstopp under senaste tiden.
Ringde leverantör (VIS Kävlinge) som menar att det är för att skorstenen behöver sotas... några åsikter om detta?
Jag tänker kanske testa att damma av fläkten också, det kanske kan ställa till det också om den är dammig
/Torben
Senast redigerad av Torben den mån 11 feb, 2008 13:31, redigerad totalt 1 gånger.