koppla in pantermostat till brännare

Skriv svar
lindstromaren
Späd planta

koppla in pantermostat till brännare

Inlägg av lindstromaren »

Undrar på vilka eller hur jag skall koppla på mig på denna termostaten. Var själva termostat delen är och var maxdelen är, skall denna ha 220v?

Bild
http://www.ladda-upp.com/bilder/1255/termostat
Bild
http://www.ladda-upp.com/bilder/1256/termostat2

/Mvh Fredrik
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Sidan med ratten är termostaten (lite dumt att bilderna är vinklade 90° i förhållande till varandra).

På min nästan likadana är själva termostatens anslutningar de 2 som sitter omedelbart vid den vita ratten men vår överkokningsskydd skiljer sig, jag har bara de mittersta kontaktpunkter i varje rad om 3 skruv och det är dessa jag använder.

Jag skulle tro att ditt överhettningsskydd kan bryta 3 faser och att du därför kan använda valfri brytarpar, om vi utgår ifrån bilden som visar innanmätet blir det alltså de 2 översta skruv (överst i höger och överst i vänster) ELLER de 2 nästa skruv ELLER 2 två understa helt enl. humör.

Ska överhettningsskydded bryta fler faser använder du självklart fler av brytarna.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
lindstromaren
Späd planta

Inlägg av lindstromaren »

Icecap skrev:Sidan med ratten är termostaten (lite dumt att bilderna är vinklade 90° i förhållande till varandra).

På min nästan likadana är själva termostatens anslutningar de 2 som sitter omedelbart vid den vita ratten men vår överkokningsskydd skiljer sig, jag har bara de mittersta kontaktpunkter i varje rad om 3 skruv och det är dessa jag använder.

Jag skulle tro att ditt överhettningsskydd kan bryta 3 faser och att du därför kan använda valfri brytarpar, om vi utgår ifrån bilden som visar innanmätet blir det alltså de 2 översta skruv (överst i höger och överst i vänster) ELLER de 2 nästa skruv ELLER 2 två understa helt enl. humör.

Ska överhettningsskydded bryta fler faser använder du självklart fler av brytarna.
tack så mycket. nu ska det ner och kopplas :D
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Återkom gärna (om du överlever) med resultat, det kan vara fler som undrar och kan få svar.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Skriv svar