pellets förbrukning
ok ser ju bra ut det där.. förhoppningsvis kanske min drar lite mindre än det då med tanke på att jag bara har ca 100m2 att värma upp.Eller?Danne82 skrev:Går väll i snitt 160 - 200 kg i veckan under vintermånaderna, drar ca 2 kg om dagen på sommaren med värmen avstängd.
Se diagram(från pelletskalkylen):
ctc 1100 family från -00 med baxi eurofire som går på Agrol pellets
Jo det borde det men det är mycket som spelar in som isolering var man bor hur bra radiatorer man har om man har automatshunt osv.
Nu har jag ganska kass isolering så det borde nog inte vara några problem för dig att få ner det en bra bit under min förbrukning.
Å andra sidan är det väldigt lite vv utag i min kåk.
Nu har jag ganska kass isolering så det borde nog inte vara några problem för dig att få ner det en bra bit under min förbrukning.
deleted
ok . jag bor en bit utanför halmstad. har väl hysad isolering. är det bättre att ha automat shunt än manuell eller? har automatshunt på min pannaDanne82 skrev:Jo det borde det men det är mycket som spelar in som isolering var man bor hur bra radiatorer man har om man har automatshunt osv.
Jag hade också en CBJ i mitt förra hus, var också skit nöjd med den och innegivare. Idag har jag utegivare och det fungerar också bra bortsett från när jag eldar med ved i braskassetten. Det är inte så att jag får skitvarmt då eftersom min gillestuga är på 50m2 och värmen sprider sig bra i huset men jag sparar ju ingen pellets när jag eldar med ved utan jag får bara lite varmare i hela huset i några dagar.
Hus i skåne, 250m2+40m2 garage.
VB Comet-2004, VB Viking Bio-2007.
Mafa midi, nu Derome pellets förr Vida pellets.
VB Comet-2004, VB Viking Bio-2007.
Mafa midi, nu Derome pellets förr Vida pellets.
-
- Ungskog
Min panna slukar även den 10säckar per vecka. Så du är inte ensam.
och nej jag har inget palats att värma upp.
94kvm boarean samt 60kvm källare. Har väl cirka 21-22 grader inomhus.
Hyss bygt -23
Förmodligen pisseisolering.
Två glasfönster från 60-talet.
Bor i Malmö.
Så du skall inte känna dig ensam.
Hyss bygt -23
Bor i Malmö.

Janfire flex-a, CTC El-combi -83
ok. men det är så här ,jag hällde i dem 7 sista säckarna i går kväll vilket betyder att jag har gjort slut på en pall på mindre än 4 veckor å det är inte ens kallt ute. jag har hyfsad isolering, nya 3-fönster i huset .. men visst tycker ni det låter normalt så visst fine .. med gör inte jag..ParkaKungen skrev:Min panna slukar även den 10säckar per vecka. Så du är inte ensam.
Hyss bygt -23
Bor i Malmö.
Den här tråden kan ge lite ledning
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=6085
http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=6085
CTC 265B med Blueflame
125 kvadrat + varm källare, 1976
125 kvadrat + varm källare, 1976